1 december -23 Juleljus...

... stöpte vi sista träffen före jul
med vårt lilla scrapgrupp.
Vi ses ju på tisdagskvällarna
i vanliga fall
men ljusstöpning tar ju tid,
så vi träffades redan på morgonen.
 
 
Ett tackkort till Kerstin,
som fixar ljusstöpningen
i sin lilla stuga på gården,
fick jag i uppgift att göra.
 
Det fina ljusmotivet av Nillas hand
(Pernilla Nilsson)
passade ju bra.
Färglagt med ZIG Clean Color 
och utstansat med en spillbinderdie
med en matchande scalloped bakom.
 
Den gröna kanten stansades
med en die från Crea Nest Lies XXL
CLNestXXL 70
 
Resten ser ni. 
 
 
 Insidan 
 
Mönsterpapperet är från Reprint.
 
 
Baksidan
 
När ljusen var klara
åt  vi sen lunch,
spelade julklappsspel,
fikade, pratade och skrattade.
 
Kerstin fick julblomma också
och Sussi, som håller i våra träffar
avtackades också.
 
Det snöade och blåste hela dagen
så det blev riktig julstämning,
men jag visste inte om jag skulle
kunna ta mig ut till Furuvuk
(där Kerstin bor) på morgonen,
men det gick bra.
 
När vi skulle hem fick vi skotta fram bilarna
och ratta försiktigt på moddiga vägar.
Det har fortsatt snöa hela veckan,
så snöskottning är nu
vår ständiga sysselsättning.
 
Ta det försiktigt i trafiken!
Kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0