10 december -23 Granen står så grön och grann...

... i stugan...
 
 
På det här fina mönsterpapperet
fanns nästan allt!!
En bård av järnekskvistar,
notor till vacker musik
och så en ljuvlig julgran,
som blev ett fint motiv på kortet.
 
Jag fick klura en del för att få till det,
eftersom granen var ganska stor och bred.
Jag vill ju gärna få papperet att räcka
till både kort och kuvert.
Det lyckades till slut,
men jag fick minska kortets storlek
till 14x14 cm för att kunna göra ett kuvert
av den bit jag fick kvar
när jag skurit bort remsan med granen.
  
 
 Fick låna den fina GOD JUL-dien
av en vän på Hudikträffen.
Den passade verkligen bra här.
 
Dekorerade med några utstansade järneksblad
med bling som bär
samt en snöstjärna.
 
 
 Insidan fick också ett skarvat papper,
som jag stansade ut ett hål i som skrivyta.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
 Baksidan på kortet är dekorerad
med baksidan av mönsterpapperet
under min namnetikett.
 
 
 Kuvertet
 
 
Till sist kort och kuvert.
Det funkade faktiskt!!
 
Nu ska jag skriva och skicka mina julkort.
Är du klar med dina??
 
Ha en fin vecka!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åhhhhhhhh, så vackert!!!!!

2023-12-23 @ 00:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0