14 december -23 "Spel och dobbel"...

... brukar Åsa och Magnus tycka om
när de är ute med sin husvagn.
Men det gäller att saker till husvagnen
inte väger för mycket,
har jag förstått.
 
Magnus fyllde år förra söndagen
och jag gjorde ett spel till
"familjens storfiskare".
 
 
Det är ett "Luffarschack" eller "Tre i rad"
i en liten ask.
 
Fiskarna är stansade med två olika fiskdies.
Jag satte silvertejp på cardstock,
stansade och klistrade sen fiskarna
på ytterligare en cardstock
med dubbelhäftande tejp,
för att "mönstret" på fiskarna skulle sitta fast.
 
Sen fäste jag fiskarna vid knappformar
med limpistol.
Ögon av blå och gula bling
gör det ännu lättare att skilja
de två olika sorterna fiskar.
 
Spelplanen är klistrad i botten på 
en platt ask av cardstock.
 
 
Det här är locket till asken,
klädd inuti med ett mönsterpapper
med fiskar och text av klisterbokstäver.
 
 
På lockets ovensida dekorerade jag 
med andra sidan av mönsterpapperet.
 
 
Naturligtvis följde ett grattiskort med spelet.
Hans andra present har jag inte tillverkat,
så den ordar vi inte om här ;-)
 
Många julkort är nu skickade
och sprider sig till våra vänner.
Det känns skönt att det nästan är klart!
 
Ha en fin helg, den tredje i advent!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Vilken underbar idé, vart får du alltifrån, jag antar att han uppskattade det.

Underbart och pilligt! finaste svärmor jag kan tänka mig!

Kramiz

2023-12-23 @ 00:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0