17 december -23 Musikalisk ängel...

... på dagens kort.
 
 
 En gammal bild ur mina gömmor
tyckte jag passade bra
tillsammans med spillpappersbiten
med jultext i grön nyans.
 
Matchade med grön cardstock som ram
både runt kortet och motivet.
Stansade mönsterpapperets hörn med "stjärtstansen",
som jag kallar den dubbelrundade.
 
Texten stansad med die från
en tidigare årgång av Rox-kalender.
 
 
 Hittade ett gammalt 6"-block
från en PanduroREA
med cardstock med glansig yta.
Här har jag använt det vita
att stansa ut snöstjärnorna med.
Diesen kommer från Penny Black.
 
Glittrade runt papperskanterna
med Sakura Gelly Roll #700,
men det framgår dåigt av fotona.
Mest kan du nog ana det här
runt motivet.
 
Bling i guldgult och en naturfärgad spets
fullbordade framsidan.
 
 
Insidan med samma mönsterpapper
och cardstock som på framsidan.
 
Stansade ett hål med en die
från Nellies Multi Frames
att ha som skrivyta.
Gillar dem eftersom de ger
en fin prickrand runt hålet
(och runt den utstansade biten också)
 
Texten stämplad med brun Versafine
med stämpel från JessInk.
 
Snöstjärnestans från Martha Stewart.
 
 
 
Enkel baksida i samma stil.
 
Här har jag använt off white kortstomme
med kuvert till.
Så smidigt om jag gör spillpapperskort
och inte kan göra matchande kuvert.
 
Nu är alla julkort postade
och på väg - så skönt!
Har en del "obloggat" kvar,
som kommer här framöver,
men stänger själva julkortsverkstan nu.
Brukar ju göra "ett julkort i veckan"
så kanske den öppnar igen efter nyår ;-)
 
En vecka kvar till jul!
Stressa inte - det blir jul även om du 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Tusen tack för det fina julkortet! Ditt har varit klart några dagar, men var tvungen fixa ett par kort till som jag inte räknat med.

2023-12-19 @ 18:10:26
Postat av: Björn aldenfalk

Snyggt =)

2023-12-20 @ 07:22:24
URL: http://https://duespaid2023.blogspot.com/
Postat av: Eva

Så fint kort. Så snyggt med det gröna temat. Allt måste ju inte vara rött till jul. Hoppas ni får en mysig och skön julhelg.
Julkramar från Eva

2023-12-22 @ 20:17:16
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0