7 december -23 Mera stjärnor...

... och ytterligare en digis från 
Pernilla Nilssons penna - love them!!
 
 
 En spillbit med stjärnor
och många av de stjärndies jag har
har jag använt idag.
 
Gummiapans Kopplade stjärnor D 16041
sitter bakom motivet.
Jag har delat på den utstansade stjärnhopen
för att täcka  den övre delen
bakom motivet.
 
Jag fick blingstjärnor i ett av paketen
jag fick i paketspelet på vår ljusstöpning
och de passade ju så bra
att strössla med här.
 
Stjärnorna i nedre hörnet 
är stansade med dies
ur setet Cookie Cutter Nesting Stars
från Quick Cutz.
 
 
 Matchade det blekblå med brunt
i kanterna runt motivet och själva kortet.
Motivet och dess kant
är stansade med dies från Spellbinders
och kanten med Cherry Lynn Designs
Stackers Nesting Dies XL2
Square-Scalloped.
 
Texten är stansad med en Gummiapandie.
 
 
Insidans kant är som vanligt 
spillet från framsidan.
 
Stjärnorna är spillet från framsidans stansning.
 
Sen stansade jag ut ett hål i mönsterpapperet
att ha som skrivyta
med die ur setet Pointed Stars
från Nellies Multi Frames MFD 137.
 
Textstämpeln kommer från JessInk.
 
 
 Den utstansade stjärnan fick pryda baksidan.
Här kan du se varför dien heter "pointed".
 
Kortstommen köper jag från Kristinas
och kuvert följer med - praktiskt!!
Speciellt när jag inte har mönsterpapper
så att det räcker till matchande kuvert.
 
Nu ska jag börja skriva mina julkort
så de hinner fram till jul.
Jag har nog så det räcker,
alla finns inte i bloggen än,
så det kommer nog flera inlägg med julkort.
 
Välkommen åter alltså!
Kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0