18 juli -23 Jul igen - v 28....

... kan jag blogga nu
när vi är hemma hos datorn igen
efter en tripp till Ytterån och Magnus och Åsa
som har en såå fin stuga där.
 
 
 Köpte en God Jul-die från Reprint,
som konstigt nog heter 
"God Jul liten" (RD007)
Snygg tycker jag!!
Stansade ut två och limmade ihop
för att få den tjockare.
 
Papperen är spill från tidigare kort.
 
 
Den söta lilla snögubben
kommer från JessInk
och är färglagd med ZIG Clean Color
och vattenpensel.
Jag klippte ut den som du ser
och monterade med distanskuddar.
 
Snöstjärnorna, som jag älskar,
är stansade med dies från  Penny Black.
 
 
 Insidan fick ett blårutigt band
för att fylla ut när spillbitarna inte
riktigt räckte till.
Det var ju tur, för det blev bra, tyckte jag.
 
Precis som på framsidan
har jag använt stjärtstansen i hörnen
och dekorerat med blått bling.
 
I setet med snöstjärnedies
finns tre olika storlekar.
Här är nu mellanstorleken.
 
Textstämpel från JessInk.
Har helt snöat in 
på hennes textstämplar märker jag ;-)
 
 
Enkel baksida.
 
Köpekuvert idag eftersom det är ett spillpapperskort.
 
Sol mellan molnen och skönt väder idag,
d v s inte alltför varmt.
Då mår jag som bäst!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sån söt snögubbe och snygg text på framsidan. Kram

Svar: Tack min vän!nJa visst är den söt - gillar JessInks fins stämplar!! Det var tur att den inte var större när texten var så stor ;-)Kram!
MormorMargareta

2023-07-18 @ 21:08:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Åh så roligt med ett God jul- kort. Du fixar alla detaljer så tilltalande. Jag håller fortfarande på med sommarkort, fast i liten skala. Ingen rush i mitt scraprum precis. Ska visserligen vara med på hembygdsdagen här i närheten omen månad så jag får väl ta mig i kragen snart. Ha en fortsatt skön sommar önskar Eva

2023-07-19 @ 18:38:46
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0