8 juli -23 På G igen - julkort för v 25....

... tack vare en go kompis!
Det blev för varmt
och för mycket andra roligheter
så julkort var det sista jag tänkte på ;-)
 
Då kom en vän med en födelsedagspresent:
Fina julpapper från Simple Stories:
Simple Vintage North Pole.
Inspiration!!
Tack!!
 
 
 Nu är jag faktiskt ifatt!!
Papersserien innehöll både motiv,
mönsterppper och matchande enfärgade papper,
så det var jättelätt att komma igång!
Här är det först av de kort jag gjort nu
på ett par dagar.
 
Allt utom kakservetten och halvpärlorna
kommer från födelsedagspaketet.
Stansade också en vit scalloped kant
till cirkeln i övre hörnet.
 
 
Det blir ju köpekuvert till det här kortet,
så jag har inte byggt så mycket på höjden
men motivet och cirkeln i övre hörnet
är monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan fick det gröna papperet
som också är bakgrund på framsidan
och en smal röd kant.
 
Åsas fina lilla julpoststämpel
fick vara med i övre hörnet,
ett smalt sidenband
och en stansad snöstjärna i nederkanten.
Några halvpärlor i rött och vitt
samt en text från JessInk
så fick det vara klart.
 
 
 
Mycket enkel baksida i färg med kortet.
 
Har faktiskt gjort två till
med papper ur samma "present",
så nu är jag faktiskt ikapp,
men de korten får du se en annan dag.
 
Nu ska jag åka ner och koka kaffe
på vårt fina sommarhem Fagernäs,
en av Hälsingland absolut vackraste platser.
 
Ha det skönt i solen
eller njut av regnet
beroende på väder hos dig!
Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0