19 juni -23 Studentkort....

... blev det i år också,
trots att jag inte kände nån student.
Fick en "snabbeställning" av en vän
på kort samma dag 
som granndottern tog studenten.
Det blev att "snabbscrappa"!
 
 
Hittade min "Studentmapp"
med några spillbitar av olika mönsterpapper
och ett par studentstämplar,
som jag kunde använda.
Valde ett papper med många studentmössor.
Vet inte fabrikat - gammal spillbit.
 
Stämpeln kommer från Reprint
och är färglagd med penselpennor
från ZIG Clean Color och vattenpensel.
Stansade ut en cirkel (die från Memory makers)
och satte en smal gul scalloped kant bakom
(die från Cottage Cutz)
Det är lite knepigt att hitta 
cirklar som passar i storlek till varann ;-)
 
Valde blå-gult till ram och blommor.
Stansade hörnen på alla papper
med ek-success konkava hörnstans.
 
 
 TYRA är skrivet med gamla
foambokstäver från Panudru,
som jag satte på en vimpel.
Som vanligt böjde jag vimpelflikarna
för att skapa lite struktur.
 
Eftersom kortet bara får ett platt köpekuvert
har jag endast monterat cirklarna
med distanskuddar.
Trädde ner ett par hjärtepins
i kanten på cirkeln genom distanskudden.
 
Resten är monterat med dubblehäftande tejp.
 
Blommorna kommer ur mina gömmor.
De små blå hade en vit halvpärla i mitten
så det fick de andra blommorna också.
 
 
Insidan med resten av mönsterpapperet
och blågul kant.
 
Stämplar ur mina gömmor
och en studentmössa
som jag klippt från en tandpetare,
säkert avsedd att dekorera
tårta eller plockmat.
 
Har varit på resande fot i ett par omgångar,
så ligger efter med julkorten
och bloggandet.
Dessutom ropar trädgården 
efter lite kärlek och ans
och VATTEN!!
Här har inte regnat sen i april tror jag.
Nu får vi bara vattna i trädgården
på udda datum,
vi som bor på udda nummer.
Vattenverket hinner inte med....
Vi fick en LITEN regnskur idag,
men skulle behöva dagsregn minst.
 
Får spurta lite med julkorten nu.
Det är svalt och skönt
i kortmakeriet i källaren.
 
Ha det skönt i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0