5 juni -23 Julkort v 23...

... fast jag egentligen borde visa
ett grattiskort till Kjell,
som fyller 81 år idag.
Han tar gärna fram  något av de kort
han fått tidigare år, säger han ;-)
 
 
När jag sorterade min julspillpapper senast
hittade jag en bit av detta fina
med julkransar på.
Blev inspirerad att göra ett
med en stor krans som motiv.
 
Mörkgrön cardstock både till bakgrund
och själva kransen.
Den stansade jag förstås
ur bakgrundspapperet.
Det syns ju inte när
mönsterpapperet kommer på.
 
Stansade kanter med en kantstans
från ek-success - en favorit.
 
 
Kransen är stansad och embossad
med die från Poppy Stamps:
Thicket Wreath 1026.
Jag glittrade nerverna i bladen
med en guldpenna: Metallic,
sparkling metallic lines,
Pigment gel ink,
står det på pennan.
Jag använde den också
runt mönsterpapperet,
som du nog kan ana här.
 
Monterade kransen på en ljusare grön cirkel
och satte en dubbel organzarosett
överst på kransen.
Sen monterade jag det med distanskuddar.
 
God Jul-dien kommer från Gummiapan
och jag har lagt Glossy Accent på texten.
 
Halvpärlor i guld dekorerar också.
 
 
 Insidan fick en ram lika den på framsidan
och det som var kvar av spillbiten
fick också vara med.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
 På baksidan satte jag en cirkel
som jag stansade ut
ur framsidans mönsterpapper
där hålet doldes av den gröna cirkeln.
 
Den gröna kanten bakom
är stansad med die ur setet Crea Nest Lies:
CL Nest XXL 69.
 
Kortstomme med kuvert i off white
från Kristinas Scrapbooking.
 
Det har varit stilltje i kortmakeriet
för vi har varit i Stockholm
och nu är det trädgårdspyssel som gäller.
 
Hoppas du har det skönt i försommarvärmen!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh så fint julkort !!! Här är det stiltje i kortmakeri även om lusten ligger och lurar och vill fram. Det är mycket trädgård här och mycket Ozkar. Vi har varit på hundutställningar ett par . Måste nog skriva ett inlägg och berätta.
Så roligt när ens familj tycker om korten man gör. Heja KJELL !!!
Ha det fint i sommar önskar Eva

Svar: Tack för bloggbesök och rar kommentar!!Här har också varit korttorka ett tag - har varit på en liten roadtrip till Askersund och Karlstad, firat midsommar i Björkebo och flämtat i värmen både då och här hemma i Gävle mellan varven.
Vår stackars misshandlade trädgård har jag försökt lyfta lite efter grävningarna p g a översvämningen, men det är inte lätt i torkan. Jorden är som betong och vi har vattningsrestriktioner....
Hoppas på regn imorgon - de har lovat det och det blir en härlig födelsedagspresent!!
Kram på dig!
MormorMargareta

2023-06-11 @ 21:12:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0