12 september -23 Julkort för v 33...

... nu ska det gå undan ett tag med bloggandet!
Många kort är färdiga och fotade
och ligger i pipelinen och väntar ;-)
 
 
Först ut är den här godingen från hÄnglar & Wings.
Han är på väg att hänga upp julgirlangen
för att hälsa GOD JUL.
Färglade med ZIG Clean Color,
som vanligt.
 
Mönsterpapper ur spillådan i Björkebo
(det ena räckte t o m till ett kuvert!!)
 
 
Rosett av ett prickigt bomullsband
i förg med kläderna på nissen.
 
I ett par hörn satte jag snöstjärnor,
dels i glittrig plast 
dels i vit filt.
Båda hittade i nån inredningsbutik nån gång
tror jag, avsedda att strö på bordet
för vacker dukning;-)
Jag hittar ju andra användningsområden förstås!
Bling i mitten blev bra.
 
 
Insidan blev lite skevt fotad
men du ser nog ändå ;-)
 
Ovalt "hål" som skrivyta
och textstämpel från Jess Ink.
 
Några hjärtebrads i ena hörnet
(tänk vad brads var "modernt" förr)
och en likadan snöstjärna som på framsidan.
 
 
Baksidan fick rester av båda mönsterpapperen
under min namnetikett.
 
 
Kuvert
 
 
Till sist kortet med sitt kuvert.
 
Imorgon kommer nog nästa julkort.
Nu är jag på G känner jag ;-)
 
Hemma i Gävle igen - men sommarvarmt här med - puh!!
Att packa, städa ur stugan och frosta av frysen
var en pärs i värmen - men
nu är det gjort!!
 
 
Ha det gott och tack för att du tittade in!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh så fint kort i härliga julfärger. hÄnglar&Wings stämpeln så vackert färglagd. Fina dekorationer.
Ett kort & kuvert med så mkt julkänsla.
Kram Britt

Svar: Tack rara Britt för ditt besök och att du lämnar spår efter dig i form av rara kommentarer! Kram till dig!
MormorMargareta

2023-09-13 @ 08:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0