13 september -23 Julkort för v 33...

... heja på, det tar sig, snart ifatt med bloggandet!! ;-)
 
 
Den här söta snögubben låg uppstämplad
och utstansad på scrapbordet i Björkebo
och jag kunde inte motstå honom.
 
Har inte stämpeln själv,
så det är nog nån generös scrapvän
på nån träff som delat med sig.
Vet alltså inte fabrikat - men
kanske nån här inne vet och kan bidra?!
 
Plockade bland mina "klippebortkanter"
för att hitta ett gäng med "snögubbekänsla".
Sen färglade jag gubben i samma färgskala.
Använde som vanligt Zig Clean Color penselpennor
och vattenpensel, samt Spectrum noir Sparkle
för att få snögubben och snön
att glittra härligt,
fast det syns ju inte så bra
på fotona i bloggen.
 
 
Glittret från snöstjärnorna i glittrig plast,
som jag satt bakom de vita,
syns i alla fall bra på det här fotot.
De vita snöstjärnorna är stansade
med en punch från Martha Stewart.
 
Att jag glittrat kanten på motivet
med Stickles clear star
kan du kanske också se.
 
GOD JUL är stickersbokstäver
ur mina gömmor.
 
 
 Insidan med remsor av mönsterpapper
och en likadan snöstjärna.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
Nu är det allt på G med bloggandet,
så vill du se mer
är du välkommen åter snart igen.
Tack för att u kikade in här idag!
 
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jättefint julkort. Stämpelmotivet kommer från Whimsy Stamps :)

Svar: Tack! - både för rar kommentar och hjälpen!! Det hjälper ofta att fråga! Så mycket expertis finns därute!! Tror vid närmare eftertanke nu att det är en digis - Åsa brukar hjälpa mig med sådana ;-)Kram!!
MormorMargareta

2023-09-14 @ 08:00:02
Postat av: Ann-Marie

Jag är kär i snögubben, så söt!!! Sen är han i fint sällskap med dessa fina papper! Men snögubben är rarast.

2023-09-30 @ 22:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0