14 september -23 Julkort för v 34 ...

... det närmar sig lite i taget ;-)
 
 
Det här kortet är hämtat rakt ur spillpappershögen.
Satt och sorterade mina julspillbitar,
som jag fått av en generös scrapvän.
Motivet fanns på en av spillbitarna
och jag hittade en annan,
som jag tyckte "lyfte" motivet.
 
Klippte vimplar, böjde flikarna
och monterade på en överbliven bit
av craftfärgad cardstock.
Det räckte precis till ett A6-kort
vikt i överkant.
 
 
 Ett brun-vitt papperssnöre
fick binda ihop och dekorera
med en rosett.
 
Texten är stansad med en rosa die.
(Undrar över fabrikat - är dålig på
att anteckna ibland.)
 
Några vita halvpärlor
fick fullborda framsidan.
 
 
Insidan fick en annan spillbit.
Klippte ut swirlmönstret
och stack in den ovala dien under
för att inte sabba mönstret.
 
Ritade en vit ram runt och
stämplade texten med brun Versafine.
 
Längst ner en remsa från kanten
av ett gammalt Majapapper.
 
Även här vita halvpärlor.
 
Fotot blev underligt mörkt.
Jämför med baksidan här nedanför,
som är mycket mer korrekt återgiven. 
  
 
Det fick bli min ovala namnetikett idag.
Åsa & Magnus har gjord mina etiketter
i ett datorprogram
och skriver ut ett ark
när jag behöver.
 
Jag har punchar som passar precis,
både till etiketten
och scalloped till ramen bakom,
såå praktiskt.
 
Sitter nu i vår Stockholmslya och bloggar.
De jobbar med eldragningen
i vår gamla bostadsrättsförening,
så vi behövde vara på plats.
 
Nytt julkort kommer imorgon,
så titta gärna in igen!
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vackra julkort du gör och så många, varje år, att du orkar. Jag vet att du skickar en hel del. Den rosa diesen, God Jul, är från Nellie Snellen.

Svar: Tack Bibbi - du är verkligen som en uppslagsbok!! ...och delar så frikostigt med dig!! <3 Tack också för rara kommentarer!! Kram!
MormorMargareta

2023-09-17 @ 09:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0