17 september -23 Veckans julkort, v 37...

... äntligen ikapp med bloggandet av julkorten.
 
 
 Här kommer hela snögubbefamiljen
med en julkram.
Spillpapper bakom och en ram
stansad med en die från Nellies Multi Frames.
 
Motivet stansade jag med 
Spellbinders Petite  Ovals Large die
och kanten med den scalloped die som matchade.
 
Snöstjärnorna är stansade med en die
från Memory Box i övre hörnet Lindeman,
den i nedre hörnet har jag hittat på loppis. 
 
 
 Julkram är stansat två gånger,
dels i den blå cardstocken,
dels i tjockt akvarellpapper,
som jag sedan klistrade ihop 
för att få tjockleken.
Sen la jag på ett lager Glossy  Accent
för volym och glans.
 
 
 Insidan med ett av mönsterpapperen,
där jag stansat ett ovalt hål
med en die från Cherry Lynn: Stackers Nesting Dies.
Den ger en prickkant både runt hålet 
och den utstansade ovalen.
Hålet blir en bra skrivyta.
 
Textstämpel från JessInk.
 
Snöstjärnor, den i övre hörnet
är stansad med punch från Martha Stewart,
den i nedre hörnet Rizza från Memory Box.
 
Kanten runt är spillet från stansningen
av framsidans kant.
 
 
 
Enkel baksida
 
Nu är jag alltså ikapp med bloggandet av 
"ett julkort i vackan"
Skönt att ha en hög med 37 kort klara.
I oktober brukar jag få lägga på ett kol
för att få ihop de kort jag behöver till jul,
men nu ska det bli roligt
att göra lite andra kort ett tag
(fast ett julkort i veckan blir det förstås också).
 
Har njutit av en härligt solig helg i Stockholm.
Hoppas att du också haft det bra!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så fint kort med den härliga snögubbsfamiljen från Wild Rose Stamp. En av mina favoriter. Skönt att vara i mål, återstår att skriva, lägga i kuvert och frankera.

2023-09-18 @ 08:42:30
Postat av: Bibbi

Så fint kort med den härliga snögubbsfamiljen från Wild Rose Stamp. En av mina favoriter. Skönt att vara i mål, återstår att skriva, lägga i kuvert och frankera.

2023-09-18 @ 08:42:31
Postat av: Maria

Oj, 37 stycken har du fått ihop! Wow, bra jobbat =) Jag satt och funderade lite på julkort häromdagen, för nu har jag på senaste månaderna nyggt upp mitt "förråd" med färdiga kort så det finns lite att välja bland, så snart, i oktober tror jag, så kan jag påbörjar arbetet med julkorten. Får se hur många det blir i år, men runt 20 st brukar det bli på ett ungefär. kram

2023-09-18 @ 19:48:38
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0