24 september -23 Veckans julkort v 38

När tiden tryter är det jättebra
att ha de julpapperskit
från Simple Stories,
som jag fick i födelsedagspresent
av en god vän i somras.
Där finns både enfärgade papper,
mönsterpapper och motiv.
Kom ju hem från vår Stockholmsvecka
i fredags kväll,
så det var såå värdefullt
att ha detta att plocka fram!
 
 
 Stansade ut motivet med skrivmaskinen
med önskelista till tomten
med med en cirkeldie
där jag klippte ut dels kuvertet
dels tallrisen och la de delarna
ovanpå dien för att "skara ut" dem.
 
Tog upp den turkos färgen från motivet
i en kant bakom det grå papperet.
Stansade också julhälsningen
i den turkos cardstocken
och dekorerade med turkos julkulor
som följde med papperssetet.
 
Bakom motivet en kakservett.
 
Bling i turkos och
Glossy Accent på texten.
 
 
Insidan med en utklippt kant av kakservett
en stansad turkor cirkel
stansad med cirkeldies från
Nellie's Multi Frames,
som ju ger en så fin prickkant
 på båda sidor om dien,
alltså både rint kanten på det utstansade cirkeln
och runt hålet.
 
Julstämpel från JessInk
och dekor från Simple Stories-setet.
 
 
Enkel baksida - behöver jag ens visa -
men fr frågor om det ibland.
Har ju några varianter - men
det här är enkelt och snyggt tycker jag.
Är så tacksam till Åsa och Magnus,
som fixat mina namnetiketter!!
 
Nu har våra scrapträffar på tisdagskvällar
här i Gävle börjat!
Såå roligt!
Nästa helg är det också dags för stor träff i Avesta.
Längtar!!
Kanske vi ses där!?!
 
Ha det gott och höstkram till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0