10 april -24 Julkort igen (v 14)...

... fast vi nu fått vårväder!!
Har kommit ikapp med 
"ett julkort i veckan"
men inte med bloggandet - men
det kommer!!
 
Städade mitt kortmakeri
och hittade en hög fina julmotiv,
som jag fått av en bloggvän.
Där fanns bl a denna söta ängel,
som likson jag gillar snö om vintern.
 
Hade också några 6"-block,
som också kommit med spillpapper från en vän
och där fanns lämpliga papper.
 
 
Som vanligt har jag monterat 
de olika lagren med distanskuddar.
 
I hörnen har jag stansat
med en konkav hörnpunch
från ek-success
och i nederkanten av det beige papperet
med en kantstans från Martha Stewart.
 
Punchen till snöstjärnorna kommer
också från Martha Stewart.
 
Halvpärlorna är några nya jag hittat
som är lite platta och matt guld.
 
 
Insidan försökte jag hålla i samma stil.
Här har jag använt ett snöstjärneband
ur mina gömmor.
 
 
Även baksidan fick den fina stjärnkanten,
lite av mönsterpapperet
och min namnetikett.
 
6"-papper räcker ju inte till kuvert.
Tur att det hör kuvert till de fina kortstommar
jag brukar köpa hos Kristinas.
 
Det stormar i Gävle ikväll.
Få se hur det kommer att gå att sova...
 
Ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0