17 april -24 Jag har ju pippi....

... på småfåglar, som du kanske märkt.
Idag har jag färsökt mig på
att porträttera ett par
av matgästerna vid min fågelmatare ;-)
 
 
 Den söta stämpeln har jag hittat
på nån scraploppis.
Att fånga blåmesarnas fjäderdräkt
var inte lätt - men får duga.
Stansade ut med en Spellbinderdie
och satte en matchande blå scalloped bakom.
 
Samma blå cardstock användes till kant
bakom mäönsterpapperet,
som kommer från BoBunny:
Serendipity Stripe.
Hörnen stansades med "stjärtstansen".
 
 
Dekorerade med en "nyponros"
tillverkad av två retroblommor
med en liten punchad blomma,
som ståndare i mitten
och en liten "pistill" av en minipärlhatt.
Rosens blad är stansade med die
från Crea Lies Duo Dies: CLDD37
 
Vårtexten är en gammal stämpel
från InkyWings.
 
Som vanligt har jag monterat
de olika lagren med distanskuddar.
 
 
 Insidan med en annan av InkyWings texter
och en liten blomma med blad,
stansade och embossade med punchar
från Floral Punch.
Glittrade dem med Spectrum Noir
Sparkle Crystal Clear.
 
Har också använt Sakura Gelly Roll #700
runt alla papperskanter
men det syns inte så bra på bilderna.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet och...
 
 
...kort och kuvert till sist.
 
Soligt och vackert väder
men såå kallt och blåsigt fortfarande,
så det fick bli varm jacka
under vår sköna promenad.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0