22 april -24 Roliga utmaningar...

....hade de på Bollnästräffen
som vi var på för ett par veckor sen.
De har alltid en hel "meny" att välja från
och låta sig inspireras av.
Det tycker jag är roligt!!
 
 
En av dem var att stämpla på korvpapper.
Ja, du läser rätt, alltså sånt papper
som du får runt varm korv
när du köper på stan.
 
Hade bara en enda motivstämpel med mig,
denna sötnos från JessInk,
så jag försökte med den.
Det gick ganska OK.
 
Testade att färglägga lite
med mina penselpennor från ZIG
och det funkade också ganska bra.
Blev liite bubbligt, som du ser
men det blev en "detalj"
tycker jag.
 
Papperet är ju ganska transparent,
så mönsterpapperet lyser igenom.
Kul tyckte jag
0ch färgla inte hela ansiktet.
 
Kortet fick bli 10x15 cm.
Mönsterpapperet fanns med i goodiebagen
som vi fick när vi kom.
Skar korvpapperet lite mindre än mönsterpapperet,
för att få en "klar" kant runt om
och förstärkte intrycket med
en guldgul kant av cs.
Jag fäste korvpapperet
med min allra smalaste
dubbelhäftande tejp.
 
Dekor?
Kunde inte låta bli lite bling
och så gjorde jag en rosett
av en avskuren kant korvpapper.
 
 
När jag kom hem gjorde jag en insida.
Där fick en liten mus från Vilda stamps vara med
och en textstämpel från JessInk.
Den gillar jag!!
 
 
Enkel baksida med 
min allra minsta namnetikett.
 
Fler kort från träffen dyker upp här snart.
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så många fina alster jag såg när jag kikade bakåt i bloggen sedan jag var inne sist. Man ser verkligen på dina alster att du gillar skapandet och att du lägger mycket tid på att få ihop dem så fint med papper, färger och dekorationer som hänger ihop. ALltid lika kul att besöka din blogg =) kram

Svar: Hej Maria! Så roligt att du kikat in hos mig! Tack för dina rara kommentarer, det ger mig sån uppmuntran! <3Kram!! <3
MormorMargareta

2024-04-24 @ 21:07:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0