24 april -24 Att "klappa papper"...

... är nåt jag ägnar mig åt ganska mycket.
Jag letar ju alltid efter mönsterpapper,
som det kan bli vackra kuvert av.
När jag hittat såna blir jag lite "snål"
för jag vill apara det till nåt speciellt ;-)
och kanske hinna själv njuta av det
innan det försvinner från mig.
 
Det gör ju att många
av mina finaste mönsterpapper
kan hinna få flera år på nacken
innan jag näns använda dem.
Så är det med det här:
 
 
Måste visa kuvertet först,
så kanske du förstår ;-)
 
 
Det fick bli ett grattiskort med en hÄngel,
som också är lite till åren ;-)
fast hon ser så ung ut!!
Hon är färglagd med ZIG Clean Color
och vattenpensel, som vanligt.
 
Hon stansades ut med en oval die.
Sen ville jag ha en smal kant runt,
för att inte dölj så mycket av
det fina mönsterpapperet.
Det är svårt att hitta ovaldies,
som passar varann
men de här får duga
även om det inte är perfekt.
Motivet stansat med en Spellbinderdie
och kanten runt med en Sizzixdie.
 
Vinröd kant runt hela kortet
samt en vit stansad med die
med stygn i kanten.
 
Monsterpapperet fick jag förstås skarva
men det syns ju nte så väl.
 
 
 
 Här ser du körsbärsblommorna
och bladen i närbild.
Har böjt bladen längs "nerven"
med hjälp av en pincett.
 
Alla papperslager
är monterade med distanskuddar
och blommorna med limpistol.
 
Grattis stansade jag med die
från Gummiapan.
 
 
Insida med en utstansad skrivyta.
Kunder inte med att förstöra blommorna
så jag klippte ut dem
och la dem över dien när jag stansade.
 
Grattisstämpel från JessInk.
 
 
 Enkel baksida med lite mönsterpapper
under min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist,
eller om det nu är tvärt om ;-)
"Färdigklappat" på det här gamla
men vackra Majapapperet alltså.
Lite vemodigt faktiskt ;-)
 
Kul att du kikade in här!
Välkommen åter!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart fin kort! Förstår att du klappat länge på det fina Maja-pappret. Mästerligt färglagt och fin stämpel och fina dekorationer, som alltid.
Kram Britt

Svar: Tack rara Britt för din uppmuntran! <3 Ja, det var lite "traumatiskt" att sätta saxen i det - och nu är det borta - men hoppas den som får kortet blir glad! Kram! <3
MormorMargareta

2024-04-25 @ 08:04:46
Postat av: Rosa

Så fint kort och vilket perfekt kuvertpapper! ❤️ kram!

Svar: Tack Rosa! Och nu har jag klappat klart på det fina papperet - snyft... ;-)Kram!
MormorMargareta

2024-04-25 @ 08:11:50
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Eva

Du är en mästare att få till det perfekta papperet. Och att kombinera detaljerna till en ”helhet”. Hurra för dig !!!! Eva

Svar: Tack rara Eva! Vilken uppmuntran!! <3 <3 <3
MormorMargareta

2024-04-25 @ 18:22:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0