28 april -24 Slimline...

... med gront som tema
var en av utmaningarna på Bollnästräffen.
Här kommer mitt bidrag:
 
 
Tre olika grönmönstrade spillbitar 
hittade jag bland papperen
jag hade med mig till träffen.
 
Skar tre lika stora bitar
av mina 6 cm breda remsor
(överblivna efter nåt kuvert!!)
och stansade hörnen med "stjärtstansen".
 
Monterade på en matta av grön cardstock
som också stansats i hörnen.
 
En lämplig textstämpel
stansades med cirkeldie från Spellbinders
och sattes på en grön scalloped
stansad med den matchande Spellbinderdien.
 
Tog upp körsbärsblommornas färg
med ett par utstansade fjärilar.
Vet ej fabrikat på dien.
(Ibland vet nån annan och kan tipsa mig ;-)  )
 
 
Insidan med kantsemsor
från ett annat mönsterpapper
längs sidorna på det med gröna blad.
 
Stansade ut en oval att skriva på
med die från Crea Lies Dies
och en grön att ha under 
med storleken större i samma set.
 
Gammal textstämpel från InkyWings
passade bra tyckte jag.
 
Dekorerade med hjärtband,
små retroblommor stansade av spillpapper
och en utstansad swirl.
Satte förstås dit bling här och där
samt glittrade utmed papperskanterna
med Sakura Gelly Roll #700,
min favoritpenna!!.
Tyvärr syns det inte på fotona här
men jag kan lova att det "lyfter" kortet irl!
 
 
Mycket enkel baksida till detta.
 
Det passar extra bra att blogga detta kort nu
för nu är vi i Björkebo
efter ett långt uppehåll p g a 
den låånga kalla vintern.
Jag har längtat såå!
 
"Nu är det ags att njuta av livet" alltså
och att njuta av dagen.
 
Hoppas du också har det bra!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0