30 april -24 Valborgsmässoafton...

... och VÅR!!!
Idag lyser solen från klarblå himmel över Änga
och termometern har klättrat 
ända upp till 15 grader!!
HURRA!!
Rätt dag för att blogga detta kort:
 
 
Ett länge sparat och klappat Majapapper
"offrade" jag på detta kort ;-)
Tyckte det var värt det efter denna sega vår!!
 
Kanten är stansad i vårgrön cardstock
med die från Craft Emotions:
Open Squares Scalloped XL.
Bakom den en ljust vårhimmelsblå kant.
 
Texten är en gammal textstämpel från Inky Wings.
Stansade ut såväl den
som den gröna längst bak
med dies från Nellie's Multi Frames
med den fina prickraden runt.
Den ljusblå scalloped kanten
är stansad med en Spellbinderdie.
Den stämmer inte precis i storlek
men får duga ;-)
 
 
Dekorerade med sippor,
stansade med en gammal anonym punch
och formade med ett präglingsverktyg.
En pytteliten stansad blomma som ståndare
och bling som pistill.
 
Som du ser är de olika papperslagren
monterade med distanskuddar
för att ge kortet lite struktur.
 
 
Ett härligt vitsippskuvert blev det idag.
 
 
Precis så långt räckte det papper jag hade
som jag alltså redan hade "nallat lite av".
Den sista smala remsan
satte jag överst på insidan
på den blomkant jag stansat
med en kantstans från ek-success.
 
Kanten runt är "spillet" från framsidans gröna kant.
 
Ytterligare en textstämpel från Inky Wings
och mera sippor.
 
 
När inget mönsterpapper fanns till baksidan
fick det bli så här.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Visst känner vi att NU ÄR DET VÅR!!
 
Ha en fin helg!
Vårramar!

Kommentarer
Postat av: sara s

Vilket passande kort! Jättefint och du är ju helt suverän på att använda upp allt papper och få en helhet på kortens alla sidor och dessutom ett kuvert - love it!

Svar: Hej Sara! Tack för att du kikat in hos mig och t o m lämnat ett spår! Det är så roligt att få kommentarer och uppmuntran!Kram!
MormorMargareta

2024-05-02 @ 08:56:06
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0