28 augusti -24 Mickan 30 år....

...  och skulle förstås få ett kort.
Glömde mina ZIG penselpennor i Björkebo
när jag åkte via Gävle
(där jag skulle göra kortet)
så jag fick tänka om helt.
 
 
Valde ett papper med läckert blommönster,
som också blev såå snyggt som kuvert.
 
Tyckte det passade med glitter och glamour
till ett 30-årskort,
så jag sparade inte på den varan.
Det är både silverglitter i kanten
mellan den rosa cardstocken
och mönsterpapperet,
på siffror och bokstäver
och i blingdkoren i högr kanten.
 
Den rosa kanten i nederkanten 
är stansad med en kantstans 
från Martha Stewart.
(En av de få från henne
som klarar cardstock)
 
 
Som vanligt har jag byggt upp kortet
genom att montera de olika lagren
med distanskuddar.
 
Ett litet glittrande hjärta satte jag också
i övre vänstra hörnet.
Det syntes sämre på förra fotot.
Svårt att fota glitter - ljuset ljuger lite.
 
Insidan får vara privat idag.
 
Kuvertet fick de två små kusinerna,
Maxi 8 månader och Olle nästan ett år,
tag i så det gick inte att fota efter det ;-)
 
Även kortet har fått några skavanker
innan fotograferandet, 
fast ni kan nog ha överseende med det.
 
Vi har haft härliga sommardagar denna veckan
och njuter nu dessa i Björkebo
innan vi packar ihop för sommaren.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är ju fantastisk på att utforma dina kort. Så genomtänkta. Och detaljerna !! Just denna tid tänker jag mycket på den fantastiska AllyPally-utställningen. Tänk vilken dröm det var att botanisera där bland alla utställares produkter. Jag gör ju fortfarande kort , men DEN inspirationen man fick där saknar jag. Längesen jag var i London förresten. Saknar det !!!
Kram Eva

2024-08-30 @ 18:03:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0