15 februari -24 Liten kanin ....

... kommer med gattisros idag.
Den har hoppat hem till en god vän
som fyllde år häromdagen.
 
 
 Den är så söt, den lilla kaninen.
Varifrån den kommer har jag glömt,
men den har hoppat in i min stämpelsamling
och är en kär del av den.
Stansade ut motivet med oval die
från Nellie's Multi Frames,
som passade i ramen från Lea'bilities.
 
Motivet är som vanligt färglagt med
penselpennor från ZIG Clean Color
och vattenpensel.
 
En smal kant av cardstock
i samma färg som ramen runt motivet
ligger runt mönsterpapperet.
Det är en rosenmönstrad spillbit,
som jag tyckte passade bra ihop
med kaninen och hans ros.
 
Jag stansade hörnen på mönsterpapperet
med "stjärtstansen" och satte dit en rosa halvpärla.
Även ramens swirlar fick rosa halvpärlor.
 
 
 Naturligtvis blev det rosor i blomhörnet också,
tillsammans med några swirlar i ljusare grönt
och färdiga blad.
Jag har glittrat dem med Spectrum Noir Sparkle.
 
Grattis, som jag stnsade med die från Rox,
är också glittrat med detta.
 
 
 Insidan i samma mönsterpapper,
men jag fick skarva
för att få det att räcka.
Stansade ut en oval med die
ur samma set som motivet är stansat med
för att få en skrivyta.
 
Dekorerade med platta blommor
stansade ur cardstockspill
med punchar från Floral Punch,
som både stansr och embossar.
Halvpärla i mitten och Sparkleglitter.
 
Dien till bladswirlarna kommer från
Whimpsy Stamps och heter Vines.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
 
Enkel baksida i samma stil
med min namnetikett.
Här syns det ovanligt bra att jag glittrat
med min älsklingspenna Sakura Gelly Roll
#700 clear star runt alla papperskanter.
Det brukar annars gå fram dåligt på fotona
(som du nog kan konstatera 
på de andra bilderna)!
 
Tokhalt och knöligt under dagens promenad
men vi kom hem utan att ha brutit benen
tack vare bråddar!!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart fint kort! Så söt kanin, och som alltid färglägger du mästerligt. Den vinröda ovala dien "lyfter" kaninen!
Kram Britt

Svar: Hej Britt och tack för ditt "besök och dina rara kommentarer! Ja den där lilla kaninen är jättesöt och passar både ung och gammal, tycker jag.Den ovala ramen använder jag alldeles för sällan - glömmer att jag har den...
Kram på dig!
MormorMargareta

2024-02-22 @ 08:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0