25 februari -24 Grattiskort till ett barnbarn...

... kommer här:
 
 
 Ett läckert mönsterpapper i rosa och silver
gav färgsättningen på detta kort.
För att det inte skulle bli för sockersött
kompletterade jag med vinrött.
 
Motivet har jag fått av en vän
och det passade precis till mitt barnbarn.
Färglagt med penselpennorna 
ZIG Clean Color och vattenpensel.
Svårt med så mycket hud tyckte jag!
 
Motivet är stansat meden oval Spellbinderdie
och kanten runt med
den matchande scallopeddien.
 
 
 Eftersom jag ville göra ett matchande kuvert
fick jag lov att skarva papperet,
men det gick ganska bra tycker jag.
Kan du se skarven??
 
La en smal silverpapperskant runt mönsterpapperet
och utanför den en scalloped vinröd kant
stansad med die från Cherry Lynn
Stackers Nesting dies, Square - Scalloped.
 
En prickig vinröd organzarosett
blev den enda dekoren
tillsammans med lite bling.
 
Grattisdie från Gummiapan.
 
 
 
 Insidans kant är (som vanligt) 
spillet från stansandet av framsidans kant.
 
Textstämpeln kommer från JessInk.
 
 
 Enkel baksida
 
 
Kuvertet
 
Missade att fota kuvertet och kortet tillsammans
så det får du tänka dig.
 
Gläder mig åt att postnord levererade
exakt på dagen till barnbarnet
som flyttat till Västerås.
Nu i lördags firade vi henne
här i Gävle hos Åsa med paket,
smörgåstårtor samt kaffe med tårta.
 
Ha det gott! Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint kort och så snygg textstämpel på insidan! Den gillade jag verkligen. kram

Svar: Hej Maria! Tack för ditt "besök" och din rra kommentar! Ja, jessInk har verkligen såå många fina textstämplar!! Den här fanns nog med i hennes julkalender.Ett GRATTIS i efterskott också - du hade ju namnsdag igår 28/2!
Kram!
MormorMargareta

2024-02-28 @ 21:30:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack för grattiset 😊 kram

2024-02-29 @ 17:21:21
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0