8 februari -24 Kotte på språng...

... med en bukett vackra rosor
till en god vän som fyllde år.
 
 
Jag är ju lite tokig både i spillbitar,
vimplar och igelkottar,
så här lyckades jag få in alla tre ;-)
 
Såå härligt att kunna plocka ut nån lämplig "kotte"
ur min ganska stora samling.
Just den här sitter på en träkloss
och står tillsammans med andra träkloss-kottar
på en kryddhylla i kortmakeriet.
Fyndade den (hyllan) på en loppis
och den passade hos mig
och sätter verkligen krydda på kortmakeriet ;-)
 
Kotten är som vanligt färglagd
med ZIG Clean Colors penselpennor
och vattenpensel.
Sen stansade jag ut med en cirkeldie från Spellbinders
och satte en rosa scalloped bakom,
också den stansad med en Spellisdie
som matchade i storlek.
 
 
Djupdök i spillpapperssamlingen
och letade matchande rosamönstrade spillbitar.
Ett par av dem med rosor på
för att matcha rosorna i kottens hand.
 
Vimplarna klipper jag och sen böjer jag flikarna
för att få lite struktur på kortet.
 
Motivet och den scalloped bakgrunden
är monterade med distanskuddar.
 
Grönt bling som marchar bladen
och den söta handväskan.
 
 
Insidan fick smalare remsor
av spillpapperen,
som jag flätade uppe i hörnet.
 
Satte dit ett litet hjärta som låg kvar 
efter ett tidigare projekt
och så bling förstås.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
 
Enkel baksida 
och köpekuvert här förstås
när spillbitarna inte räckte till kuvert.
 
Njuter av huvudstaden några dagar.
Har träffat vänner, varit på bio 
och idag på Fotografiska,
plus strosat gata upp och gata ner,
njutit av min hemstad
och fönstershoppat.
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0