22 januari -24 Nytt år...

... och på dagen en månad sen
jag postade nåt här....
Tog jullov helt enkelt,
när det blev för mycket
att fixa före jul.
 
Dessutom har jag skottat orimliga mängder snö
och njutit av att umgår med familjen
och dess nyaste tillskott, lilla Maximilian
född 4/12 -23.
 
När jag nu tittar efter
har jag några "obloggade" julkort -23.
Lite "out of time"
men jag är ju känd för "julkort året runt"
så bestämde mig för att lägga ut dem nu.
 
 
På träffen i Hudik fanns det
en spillpappershög 
att fritt förse sig ur.
Jag fastnade för detta med granar.
 
Kombinerade med en glansig grön cardstock
och ett motiv från Pernilla Nilsson,
som jag färgla med penselpennor från
ZIG Clean Color
och monterade på en utstansad tag.
 
Eftersom mönsterpapperet är så mönstrat
valde jag att endast dekorera
med ett par vimplar
stansade med dies från Gummiapan:
Små banners 
och lite rött bling. 
 
 
 Till insidan fanns bara en liten remsa kvar
av spillbiten.
Kompletterade med utstansade granar,
som fick glittrande toppstjärnor.
Dies till granarna hade jag tidigare lånat av Åsa,
vet ej fabrikat.
 
Passande textstämpel från JessInk,
som nog kommer från 
en av hennes julkalendrar.
 
Hörnen stansade med konkav hörnstans
från ek-success,
liksom mönsterpapperet på framsidan.
 
Baksidan är inte mycket att visa
men här kommer ett par andra julkort
av en spillbit ur mina egna gömmor:
 
 
Ett med en söt liten hÄngel,
en av Maries allra första tror jag.
Har både denna och en pojk-hÄngel
på träkloss.
 
Textdie från gummiapan, tror jag
och en hörnswirl med järneksblad,
stansad med die från Cherry Lynn Design:
Holly corner B184
bakom blommorna i hörnet.
 
Har använt "stjärtstansen" i hörnen
och rosa halvpärlor.
 
 
 Ett till ur samma spillbit.
Här med en utstansad järnekskvist
med "guldbär" och guldrosett.
 
Texten utstansad med die från Rox
i den mörkröda cardstocken
och sen glittrad med
Spectrum Noir Sparkle.
 
Hörnen stansde med ek-success
konkavt hörn.
 
 
 Insidoena ganska lika,
så jag visar bara en.
 
Textstämpel från JessInk.
 
Så det allra sista julkortet från 2023.
Ljuvligt papper, som hade både motiv
och räckte till kuvertpapper
när jag klurat lite.
 
 
 Eftersom motivet var mer än 6 cm brett
fick kortet bli lite mindre
för att jag skulle få till ett kuvert också.
 
De vackra snöstjärnorna är stansade
med dies från Penny Black: Snowflake trio.
 
Textdie från gummiapan.
 
Nu tänker jag faktiskt,
ovanligt nog för mig,
ta paus från julkortsmakeriet
i nån månad innan jag börjar med
"ett julkort i veckan" igen....
Känner mig inspirerad på andra motiv nu
mellan snöskottningsvändorna.
 
Idag varmgrader och halv storm
efter en mycket kall period.
Det är sällan normalt väder nu för tiden.
Vi kanske får vänja oss vid detta
som det "nya normala"?!?!
 
Ha det gott, ta det lugnt
och halka inte!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka trevliga julkort du har gjort. Texten på grankortet är riktigt bra. Har aldrig sett den förut. Nä här blir det inte ett julkort i veckan , men jag nappade på din ide´ förr. Så jättebra. Här vankas så många födelsedagar på våren så jag måste ta tag i de korten. Snön smälter här . På dagens runda i skogen hoppade några rådjur glatt omkring i det gröna . Längtar efter våren de också. Kram Eva

Svar: Hej Eva! Textstämpeln kommer från Jess Ink, som jag skrev. Jessica gör så många fina svenska texter - det gillar jag!Nu blir det mest födelsedagskort här också - har flera nu tidigt på våren, och barnbarnens namnsdagar... Det blir att ligga i! Ska försöka bli lite flitigare med att blogga också. Har latat mig nu ett tag och tagit "jullov" men nu är ju vårterinen på G igen, eller hur?! Skolränderna går aldrig ur ;-)
Ha det gott! Hos er kommer väl våren lite tidigare men här var det snöskottardags i morse igen ;-) Puh! Men man behöver i alla fall inte gå på gym ....
Kram på dig!
MormorMargareta

2024-01-23 @ 19:56:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Stort grattis till barnbarnsbarnet =) Så fint namn de valt till lilla grabben. Fina julkort, funkar alltid att posta inlägg med julkort ;) Hoppas ni haft en fin jul och nyår, trots all snö och skottning =) kram

Svar: Tack för ditt beök här hos mig och tack för att du lämnat en kommentar! Det är så roligt att veta vilka som varit här!Ja, visst är det roligt att vi fått ett barnbarnsbarn - en alldeles speciell "efterrätt" efter de härliga barnbarn vi har!
Vi har haft en fin jul- och nyårshelg och också hunnit med ett besök i Stockholm och hos Mickan och lilla Maxi (pappan, Potus, jobbade, så honom såg vi inte ;-)
Hoppas du också haft det bra och får ett fint 2024!
Kram!

MormorMargareta

2024-01-25 @ 20:09:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: sara s

I den här bloggen hittar man alltid mycket ögongodis och dina spillbitskort är ju fantastiska!

Svar: Tack för det rara tillropet!! Ska bli lite flitigare i bloggen nu när mitt "jullov" är över hoppas jag ;-)Välkommen åter!
MormorMargareta

2024-01-27 @ 21:20:02
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0