10 juni -24 Julkort (v 23) utan mönsterpapper...

... inte alls likt mig,
som oftast inspireras just av
vackra mönstrade papper.
 
 
Idag var det ett vackert mönstrat band
som väckte min skaparlust.
Cardstock i matchande färger
fick hjälpa till att lyfta fram bandet.
 
Kottemotivet kan ju passa
även till ett grattiskort,
men just här är det julklappar
som är på väg har jag bestämt.
 
Utstansat med oval Spellbinderdie
med en scalloped och ytterligare en oval bakom.
 
Hörnen på den gröna cardstocken
är stansade med "stjärtstansen".
 
Här syns de glittriga linjerna
längs papperskanterna ovanligt bra
på fotot.
Min favoritpenna: Sakura Gelly Roll #700
har varit framme igen!
Vit penna fick bryta av det mörkt vinröda också.
 
 
Insidan fick "spillet" efter den scalloped kanten
från motivet som ram för skrivytan.
 
Textstämpel från JessInk.
 
Blommor och blader fick dekorera
Tillsammans med vinröda och gröna bling.
 
 
Enkel baksida som vanligt.
 
 
 
 
Tänk att jag hade ett nästan matchande
grönt kuvert i mina gömmor!!
 
Det regnar, tätt och oavbrutet i Änga idag.
Typiskt svenskt sommarväder alltså ;-)
Fick återgå till jeans och ylletröja - men
Emil, min sommarpappa när jag var barn
och bonde här i byn,
sa alltid att före midsommar
fick det regna hur mycket det ville ;-)
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad intressant och nej att se ett kort gjort av dig och som inte har mönsterpapper känns väldigt ovant. Men det var nog bra, då syns bandet väldigt bra!

2024-06-10 @ 22:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0