2 mars -24 Kanske vår på väg....

... även om det mest är grådimmigt
och trist väder just nu-
Såg i alla fall några tappra snödroppar
härom dagen.
Har också hackat is på vår uppfart
för att "hjälpa våren på traven" ;-)
 
 
 Åsa har varit krasslig länge,
ibland mer och ibland mindre,
så jag tyckte hon kunde behöva
lite uppmuntran.
Ett kort och en kruka krokus
samt en knippe tulpaner
åkte jag över med
- hon hade namnsdag också - Maria.
 
Det fina motivet hittade jag i högen av
uppstämplade och utskrivna motiv.
Vet tyvärr inte ursprung.
Stansade ut med en oval Spellbinderdie
och monterade på matchande scalloped oval
i lila cardstock.
Motivet är som vanligt färglagt
med ZIG Clean Color penselpennor
och vattenpensel. 
 
 
Kanten är stansad med die från
Cherry Lynn Design:
Stackers Nesting Dies Square Scalloped.
 
Mönsterpapperen hittade jag
i min spillpapperssamling.
 
Textstämpeln kommer från InkyWings
och är en smula kortad
för att få plats.
 
 
 Insida med ytterligare en textstämpel
ur samma gamla kollektion.
 
Använde spillet från stansningen
av framsidans kant i kanten.
 
Mönsterpapperet är samma som
det ena på framsidan - del del
som hade mest mönster.
Stansade ett hål med Nellie's multi frames
för att få en skrivyta.
 
Blommorna är stansade med dies
från Nellie Snellen:
SD221 Small flowers
och swirlarna stansade med die från
Skapat av's julkalender.
 
 
 Baksidan fick den utstansade ovalen
under min namnetikett.
 
Ursäkta dåligt foto
med grå vinjettering i nederkant.
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort i härliga färger. Fina papper och dekorationer. Kortet ger verkligen hopp om våren!
Kram Britt

Svar: Hej Britt! Tack för besök och din rara kommentar! Hoppas på vår så småningom men idag har vi bakslag med snöblandat regn - eller om det är regnblandad snö.... Hoppas du har det bra! Kram!
MormorMargareta

2024-03-03 @ 09:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0