25 mars -24 Grattis till Elsa...

... på 1 årsdagen!
Hennes farfarsmor beställde ett grattiskort
och så här blev det!
 
 
Ett ljuvligt mönsterpapper från Reprint:
Vintage Basic Collection, Damask
valde jag till lilla Elsas kort.
 
Motivet är ett stämpelmotiv
från Lily of the valley,
som jag färglagt med penselpennor
från ZIG: Clean Color och vattenpensel.
Sen stansade jag ut det med die
från Spellbinder och satte den
på en brun scalloped kant
stansad med matchande Spellbinderdie.
 
Runt mönsterpapperet satte jag 
en scalloped kant i samma stil.
Den dien kommer från Cherry Lynn:
Stackers Nesting Dies.
 
 
 
 Blommorna och bladen stansade och embossade jag
i olika rosa och gröna spillbitar.
 
Grattis är stansat med die från Rox Stamps
liksom bokstäver och siffror.
Så bra när det finns Å, Ä och Ö!!
Alfabetet fanns i en tidigare julkalender.
 
 
 
Insidan fick kant av spillet
från den stansade kanten på framsidan.
 
Stansade ett runt hål med die
från Nellie's multi frames
till skrivyta.
 
Dekorerade med rutigt sidenband,
ett utstansat hjärta, blomma och ljusgröna bling.
 
Textstämpeln kommer från JessInk.
  
 
 Baksidan fick den utstansade cirkeln
under min namnetikett.
 
Min vän blev nöjd och då är jag det också!
Snö igen - men det är ju bara mars!!
 
Ha det gott och 
GLAD PÅSK om vi inte "ses" igen!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Klart vi ses igen. Vilket mysigt kort. Jag minns Lilyofthevalley från mässan i London. De hade sitt stånd centralt och man fastnade ofta där och sög i sig av de demos de visade. Det var länge sedan jag använde
deras stämplar . Får nog titta igenom mitt förråd.
Glad påsk till dig också !! Kram Eva

Svar: Ja, så roligt det var när vi var till mässan i London - och träffade dig - Åsa och jag. Några av mina Lilyofthe valley är ju från den mässan. ;-)Ägnade eftermiddagen igår åt att "städa" bland mina stämplar, då en vän frågat efter stämplar till "pensionärskort", motiv och texter. Oj så mycket jag samlat på mig genom åren.... Ska allt lägga över en hel del i loppislådan!! Ha det gott min vän - våren kommer trots bakslagen - aprilväder!! I morse vaknade vi till julaftonsväder igen ;-)
Kram på dig!
MormorMargareta

2024-03-26 @ 16:53:00
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0