5 mars -24 Kryakort till en vän...

...som jag bara känner via nätet
och vår gemensamma hobby.
Det har blivit flera såna genom åren.
 
 
En av dem var krasslig 
och jag tyckte Pernillas Nilssons 
underbara uggla passade så bra
till ett krya-på-dig-kort.
 
Stansade en kant med Cherry Lynns
Stackers Nesting Dies, squaew scalloped
och satte sen en smal svart kant
runt mönsterpapperet för att "lyfta" det.
 
 
 Motivet är färglagt med ZIG Clean Color
penselpennor och vattenpensel.
På ögonen har jag lagt Glossy Accent
för extra volym och glans.
 
Stansade ut med oval Spellbinderdie
och satte en matchande grön scalloped bakom.
 
 
 Blommorna i hörnet är egna snurrblommor.
Har gjort dem med hjälp av en die
från Skapat av's julkalender nåt år
och stansat dem i mönstrad vellum.
De blir olika stora beroende på
hur mycket man släpper efter spiralen
innan man limmar ihop dem.
Jag brukar sätta en halvpärla i mitten.
 
Bladen är stansade och embossade
med punchar från Floral Punsh.
 
 
 Som vanligt har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar,
för att få lite struktur på kortet.
 
Dien till texten kommer från Crea Lies.
Så bra med så liten text!
 
 
 Insidan med kant av stansspillet
från framsidans kant.
 
Textstämplarna kommer från JessInk.
 
Även här har jag stansat blommorna
ur samma vellumspillbit,
men inuti kortet är det ju smartare
med platta blommor.
Dessa stansade och embossade
med Floral Punchar.
 
 
 Enkel baksida.
 
 
 Idag hade jag ett helt 12"-papper,
så det blev ett matchande kuvert också-
 
 
Här är då kortet och kuvertet - och tänk - det kanske hjälpte!!
Igår kväll skrev min vän att hon mår riktigt bra!! ;-)
 
Hoppas du också gör det - annars: Krya på dig!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0