9 mars -24 Årets första julkort....

... dröjde länge detta år.
Jag har tagit mig ett långt "jullov" i år,
men nu efter sportlovet
ska jag försöka komma igång 
med "ett julkort i veckan" igen.
Alltså: julkort v 10 ;-)
 
 
Fyndade en bit mönsterpapper i spillhögen
med en liten försynt snögubbe
i ena hörnet.
Trodde han skulle bli skrämd
av en mer dominant kollega,
så jag valde istället
ett mer dominerande God Jul ;-)
Det är stansat med dies från Rox
och hör ihop med en julkula egentligen.
 
 
 Den skira kanten är stanad med
Craft Emotions: Open Squares Scalloped XL.
Den var precis lagom stor
att rama in min spillbit.
 
La en ram av ett annat blåmönstrat spillpapper
under för att slitta allt det vita runt.
 
Dekorerade med blått band och rosett
samt snöstjärnor stansade med
Martha Stewarts punch Glacial snowflake
med klarblå pärla i mitten.
 
 
 Spillbiten räckte till en bit på insidan också.
Som jag ofta gör stansade jag ut
ett ovalt hål, som jag använde som skrivyta.
 
Textstämpel från JessInk.
 
Jag kompletterade spillbiten
med en bit duvblå cardstock
och satte dit likadana snöstjärnor 
som på framsidan.
 
Kanten är spillet efter
stansandet av framsidans blå kant.
Praktiskt återbruk ;-)
 
 
 Enkel baksida med en remsa mönsterpapper
bakom min namnetikett.
Åsa har gjort dem och skriver ut åt mig.
Sen har jag en punch i lagom storlek
samt en matchande scalloped
för att få till det smidigt och bra.
Såå tacksam till henne!!
 
Det blev inte ett så färggrant kort idag
men det passar utmärkt till vädret
som är jättegrått med ett tunt lager
nyfallen snö!!!
Det täcker i alla fall det värsta
av de smutsgrå (svarta) plogvallarna!
 
Trots vädret blir det nu dags
för en promenad.
Det gäller att få luft i lungorna!!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0