19 april -11 Vårmössa

Min käre make är "mössoman"

eller om han nu är lite yr i mössan - inte vet jag -

i alla fall älskar han mössor, helst stickade av mig  :-)

Så fort han fått en har han genast önskemål om en annan sort

och nu ville han ha en bomullsmössa "till våren".



Igår kväll blev den färdig, men nu är det nästan FÖR varmt för mössa!
Han ställde i alla fall upp som fotomodell!
Den här är stickad i bomullsgarn 8/4, en grovlek och kvalité jag gillar.
Det går att blanda olika fabrikat eftersom grovleken stämmer,
och blir "lagom tjockt" (d v s tunt) för vår- och sommarbruk.
Enda nackdelen är att med stickor 2½ och möjligtvis 3
tar det lång tid om man ska sticka större plagg.

Nej, nu ska jag dra mig tillbaka till min pysselvrå
och fixa klart påskäggen till barn och barnbarn.

Här tornar just gråa moln upp sig på himmelen -
tänk om jag får min önskan om ett vårregn uppfylld -
det skulle göra susen för att lindra min allergi!

Härlig påskvecka med väder efter just DIN smak!
Påskkramar!
Ha en härlig påskvecka!


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken fin mössa!

Hoppas att du får lite vårregn så att du slipper den värsta allergin ♥

Kram

2011-04-19 @ 21:16:48
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Sofia/Jozie

Det var en väldigt fin mössa du har stickat! Tror att jag ska lämna lite beställningar till min mor också, nu när hon snart går i pension och får en massa "stick-tid". :)

2011-04-19 @ 23:19:39
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Härlig mössa! Förstår att han gillar den!



Vilka snygga kort du gjort i senaste inläggen.

Vad kul det skulle vara om vi träffade varandra på mässan i Gävle! Vi får hålla utkik, har ju sett varandra på bloggbilderna :)



Tack för dina goa kommentarer i min blogg!

Kram!/ Elisabet

2011-04-20 @ 01:08:34
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Jätte fin mössa

Ha en bra onsdag

Kram

2011-04-20 @ 05:20:30
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Marianne

Hejsan! Vad kul att du hittat in på min blogg! :) Din otroligt fina alster som du gjorde i Morkarla fick jag ju se irl och de är verkligen fina! Jag hann inte göra något av det fina kitpapprena och har inte gjort det än, bara klappar få dem än... ;)



Vilken härlig mössa du stickat! Jag stickade faktiskt ett set till mitt älskade barnbarn Alexander och då var det mååånga år sedan jag stickade sist. Närmare bestämt när hans mamma var liten ;) Tänk vad barn kan få en till att göra ;)



Jag vill passa på att önska dig och dina nära och kära en riktigt Glad Påsk!

2011-04-20 @ 10:42:23
URL: http://www.sindras-gnistor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0