5 april -11 Säsongens sista skidtur...

 

Om du jämför denna bild av Anåfjället med den sista på mitt förra inlägg,

kan du se vad vårvärmen gjort på bara några få dagar.

De är tagna från ungefär samma plats på väg upp mot Andersborg via Flåten.
Dagens tur blev ganska jobbig.
På sina håll hade snön smält bort och lämnat stora kala fläckar
så man fick söka sig runt, eller ta av sig skidorna och gå över sten och ris.
Som ni ser var vädret också mycket skiftande.

 

Den här figuren såg vi häromdan, när vi passerade.
Han syntes bara i en viss synvinkel och den bild jag då tog
blev helt darrig - jag var väl för trött!
Idag lyckades jag hitta "gasellen i fjällen" igen.
Ser du honom?

Andersborg bjöd på en läcker våffla med hjortron,
och sen bar det hemåt i snålblåst och blötsnö.
Rätt vad det var bar skaren inte längre i en utförslöpa
och vi skar igenom och stöp.
Det kunde ha blivit en skid-otur
men slutade lyckligt!



Bjuder på en ljuvlig bild
en detalj av en tulpan i den bukett vi njutit av
under vår fjällvecka.
Den lockar till vårliga tankar!

Hoppas du har det bra - det har jag.
Nu ska jag snart dra hem till Gävle igen
och kanske få chans att bjuda på lite kort och kuvert på bloggen igen.
Hoppas vi ses!

Kramar!

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vilken fin tulpan bild. Får mig att tänka på våren.

Ha en bra dag

Kram

2011-04-06 @ 05:07:32
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej och god morgon på dig:)

Vilka underbar och trevliga bilder du delar med dig av:)



TACK SNÄLLA för jättetrevliga rader hos mig blir så glad och det värmer mycket:)

Man behöver inte tävla jag håller helt med dig men tycker att det är kul att fixa tävlingar till dom som gillar det:)



Maja papper är en klar favorit hos mig det är helt underbara papper, å jag har papper jag också så det räcker men på något konstigt sätt så blir det alltid så att jag köper på mig nya i alla fall UPS:)



Lägger ut en länk till en trevlig ask som heter "Gable Box" om du vill ha så är det bara att hämta hos mig:)



Ha en jättetrevlig dag och kramar från Lilla Inger:)





2011-04-06 @ 05:26:39
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vilka vackra foton, gillar särskilt det med tulpanen...är det pappa som tagit det?

Längtar tills ni kommer hem igen,

Puss på er ♥

2011-04-06 @ 08:59:35
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Mormormargareta

Nej Åsa, det är jag som tagit även tulpanbilden! Det trodde du inte om mig ;o)

2011-04-06 @ 18:26:26
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0