10 februari -11 Snöyra igen - riktigt vinterväder!

Oj så snön yr! Nu blir det mjukt och fint i skidspåren igen och barnen får rolig mjuk snö att leka med i stället för hård och smutsig isgata. Härligt!

Har haft några flitiga dagar med kortmakeri inför Alla Hjärtans Dag. Visar ett idag. Det ska min man få och han kikar garanterat inte in här!!

Börjar med att visa kuvertet. Eftersom det ju inte ska skickas utan överlämnas, är det lite' dekorerat.



Själva kortet ser ut så här. Min dotter Åsa var på träff i Uppsala i lördags och presentade mig det vackra fjärilspapperet, som passade så bra i färg till det mönsterpapper jag redan valt till Kjells kuvert. Då fick det bli fjärilstema på såväl kort som kuvert! Fjärilsstansen från Martha Stewart hör till mina absoluta favoriter. Fjärilarna är stansade ur små spillbitar av matchande mönsterpapper (real scrap!!) Huvudet och kroppen fick lite' liquid pearl. Tagen är embossad med en embosstans i Cuttlebugen och chalkad i färg med kortet. QuickKutz-hjärtat fick bli turkos på det här kortet. Ett organzaband med hjärtan är klistrat i högerkanten.

Här en detalj från blombuketten. De fina kallorna har jag haft länge och knappt nänts använda, men nu passade de perfekt. Tog upp de gula och beige tonerna i mönsterpapperet i buketten av rosor och cherryblossoms. De turkos blommorna är favoriter från prima köpta på Lilla Handarbetsboden.



Måste visa även insidan eftersom den vackra stämpeln från ??? finns där! Mitt eget budskap till Kjell håller jag dock utanför bloggen  ;o)  Några hemligheter ska man väl få ha!!!

Det är alltid roligt med kommentarer, så lämna gärna en innan du går vidare! Då kan ju jag hälsa på hos dig också.

Ha en trevlig helg i snön! Kram!


Kommentarer
Postat av: Therese

Ett underbart kort! Han kommer bli så glad.

Kramar ♥

2011-02-11 @ 08:33:53
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Åsa/asamia

WOW vad fint! Pappa kommer bli sååå glad.

2011-02-11 @ 18:44:37
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Sofia/Jozie

Åh, vilket underbart kort!! Jag köpte de där papperen från Scrapparazzi i torsdags. Tror att jag måste prova dom någon dag snart. Hörde att du hade köpt den där stämpeln - det är ju den jag har använt på mitt DT-kort också. Fin stämpel med fint budskap. Nu minns jag inte om den är från Inkido eller Reprint, men jag troor att den är från någon av de tillverkarna iaf. :)

Kram!

2011-02-13 @ 01:13:26
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Stämpeln är från inkido - alldeles rätt Sofia! Jag har hittat påsen nu i röran efter alla Vallentinkort. ;o)

2011-02-13 @ 21:23:25
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0