14 februari Valentindagen

Idag är det Alla Hjärtans Dag och jag tänker särskilt på dem som står mitt hjärta närmast. Kramar även till er andra som kommer "in till mig" på besök - kärlek kan man aldrig ge och få för mycket!



På träffen i Gävle för ett par veckor sen hade jag målat den här lilla igelkotten från Penny Black. Han är så go' där han kommer med sitt kärleksbrev och hela taggskruden full av hjärtan - men jag fick inte till det kort jag tänkt med honom på, så han fick vänta till det här Valentinkortet där han passade bättre.



Det fina hjärtepapperet i kuvert och på kortet har jag fått av en scrapvän liksom det röda med hjärtan i bakgrunden. De är från BoBunny: a gift of love. Båda papperen kantstansade med Martha Stewartstans.
Ett minitårtpapper bildar kant runt igelkotten. Primablommorna hör till favoriterna.Många små gulddetaljer finns på det här kortet som är till min dotter. Hon är verkligen guld värd!!

Insidan är också dekorerad men den får vara exklusivt för henne, eller hur!?!

Till mina barnbarn har jag också gjort Valentinkort. Det här är till Mickan. Mönsterpapperen är båda sidor av ett papper från kioshi: lily child. Det prickiga från Panduro. Blombården högst upp är köpt på Scrapparazi. Tagen embossad med Cuttlebugen och chalkad med lavender. På det embossade hjärtat sitter en glittrande hjärtformad knapp från NKsybehör - där finns fina band, spetsar o knappar. Lila glitterstenar i två av hörnen, cherryblossoms och stansade ormbunksblad - me like.
Har "glittrat" kanten på hjärtat och den stansade blomman med stickles crystal.

Här är kortet med sitt kuvert:


Nästa barnbarnskort till vår "lilla sångfågel", som förresten också börjar bli stor.



Även hon har fått en liten glitterhjärtknapp. Hennes hänger i en guldtråd från tagens hål. Noter på bandet i tagen och bakgrundspapperet passar ju henne bra. Papperet från inkido.
De fina stansade "hörnen" har jag fått av Åsa, men om jag har tur har jag snart en egen sån stans till QuickKutztången. Har budat på en på Tradera och det lyckades! Gillar den!



Här är baksidan av Matildas kuvert. Visst blev det vackert med det här mönsterpapperet från websterpages - dom är super att göra kuvert med och har vackra baksidor, som blir fint "foder" i kuverten.
En remsa av framsidan finns ju även på kortet tillsammans m div blommor och blad.

Kortet med sitt kuvert. (För nya besökare på min blogg kan jag berätta att matchande kuvert blivit min melodi sedan jag fått en Ultimatepro "i familjen". Den är bra till mycket annat också, att göra askar t ex, men jag använder kuvertfunktionen flitigast. Man kan dessutom göra kuverten med lite' "höjd" så dekorationerna lättare får plats)

Nu får jag hoppas att mina älskade blir glada över sina kort.

Tack till er som skrivit kommentarer!  Det är alltid roligt att veta vem som besökt mig här och kanske kunna återgälda visiten, så skriv gärna en rad innan du kilar vidare!

Hoppas din Vallentindag blev som du önskade med kontakter med dina nära och kära!
Kram! 


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tack för din snälla kommentar i min blogg!

Åh, vilka vackra kort du gjort!

Så välarbetade och fint dekorerade.

Dina närmaste kommer att bli mycket glada.

Speciellt kortet till "sångfågeln" blev min favorit!

2011-02-14 @ 17:02:12
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Tack underbara mamma för mitt vackra kort!

Du gör så fina kort, och jag är så glad att vi har samma hobby nuförtiden.

2011-02-14 @ 19:31:51
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Ankie

Tack för att du tittade in hos mig, det är alltid kul med besök.

Och vilka fina kort, Åsa måste ha ärvt talangen efter dig..

2011-02-15 @ 11:10:06
URL: http://ankieg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0