17 februari -11 Många födelsedagar i februari....

Vi har många vänner som fyller år i februari och mars, så här går åt ett och annat kort.

Ett kort i blått - blå rosor växer väl inte på så många buskar, men på det här kortet spirar de.

Söker ju numera papper som lämpar sig till kuvertdesign - det här som jag hittade på Scrapparazi, kommer från Webster's Pages. Det fick styra färgval på kortet. Kanterna chalkade med Dark Moss. (Det andra mönsterpapperet är från inkido.)



Detalj med blommor och satinband. Det lilla pärlspännet älskar jag!

Rosorna är chalkade och glittrade med stickles Crystal. Kantstansen är från Martha Stewart, en av mina favoriter. Pärlfloss glömmer jag ofta att jag äger, men idag kom jag ihåg!



Kort och kuvert - klart för leverans!

Kul att du tittade in här! Lämna gärna en kommentar innan du går vidare!
Ha en trevlig helg - med lite scraptid = meditationstid - åtminståne önskar jag mig det!
Kram!
MormorMargareta


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint kort i härliga färger!

Mmmm, jag gillar den där kantstansen!

2011-02-18 @ 16:17:33
Postat av: Åsa/asamia

Ååååå vilket fint kort!

Ser att du är en flitig användare av embosstansen ;0)

2011-02-19 @ 08:08:30
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Erica

Jättehärligt kort i vackra färger!!



Tack för kommentaren i min blogg, den värmde! :-) Och tackar för tipset om garntjockleken, hade inte tänkt på det! Tack söta du!



MVH Erica

2011-02-19 @ 13:26:23
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Fint kort du har gjort så gulligt Kram

2011-02-19 @ 23:04:10
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0