21 februari - 11 Grön vårdröm.... men ute snöar det igen!

Även om jag gillar vintern kan man ju drömma lite om vår. Letade fram lite vårligt gröna papper för att få lite vårkänslor mitt i snöandet.

Den här lilla musen hör till mina favoriter och här har han hamnat mitt i blomsterängen. Det blommiga mönster-papperet är veckat i en wellpappsmaskin för att få lite struktur. Det var en liten scrapbit jag hade - vet inte fabrikat. De andra papperen är från Imaginice och Ladybird, med matchande fram- och baksidor.
Den lilla "sockerbiten" såg jag inte förrän nu i datorn - det är en liten fästkudde som följt med av misstag från scrapbordet och ska inte vara där! Så det kan bli! ;o) Den är borta nu! Grattisskylten och motivet är fästa med fästkuddar för att få lite höjd. (därifrån kom kudden...)
Hörnstansen har jag lyckats tradera mig till. Gillar den jättemycket! Det lilla hjärtat är också ett traderafynd.



Hjärtat är försett med en liten rosett av silversnodd och fastsatt med en glasknoppsförsedd nål.

Jag målar alltid motiven med akvarellfärg. Har minsta möjliga akvarellåda med 12 färger som sedan kan blandas till otaliga nyanser. Gillar akvarellmålning! (Man måste tänka på att använda vattenfast stämpelfärg.)

Här är kortet med sitt kuvert, färdigt att postas till min vän. 

Roligt att se att jag har fått många som tittar in i min blogg! Extra glad blir jag över dem av er som lämnar en kommentar! Då kan jag ju också få chans att titta in till dem av er som har en blogg och få inspiration av er.
TACK till er som lämnat positiva och glada kommentarer - det blir jag förstås glad över!

Ha det bra i vinterkylan och du - det kommer så småningom en vår!
Drömma kan vi ju, redan nu!
Krama varann!  <3 <3


Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Vilket underbart kort..får vårkänsla..motiv och färger på papper...UNDERBART

Kram// Inga

2011-02-22 @ 09:02:12
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh vilket härligt vårigt kort! Älskar denna gröna färg.

Kram

2011-02-22 @ 10:51:05
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Åsa/asamia

Ett jättefint kort, och superfint färglagt.

Kram ♥

2011-02-22 @ 21:24:36
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0