25 februari -11 Sista vinterkortet för iår....

Nu har jag gjort mitt sista vinterkort för den här vintersäsongen, har jag bestämt mig för. Jag har packat undan de snöflingepapper jag har kvar, och ställt snöstjärnestansarna längst in i lådan. Inta för att jag inbillar mig att vintern är över - här i "norrland" dröjer det nog innan vi får vår på riktigt, och jag har skottat snö idag också, men det finns ju så många andra kort att göra! (År medveten om att det säkert blir vinter igen "i år" d v s före jul, så jag LOVAR inte att det är årets sista....)
Ett sista vinterkort bjuder jag på idag alltså:

 hÄnglar-Maries härliga tjej är ute i sista(?) snöstormen på BoBunnys  glittriga, snöiga papper. Jag målar alltid med akvarellfärger och tyvärr var den här tjejen inte stämplad på akvarellpapper, så det var svårt att få till det som jag ville, men, men....

Har glittrat kanterna på kortet och mönsterpapperet samt snöflingorna med stickles "star dust" och stansat kanten med en Fiskarsstans som också embossar snöstjärnemönster (den har också fått flytta långt bak nu). De små stjärnorna som blir över när man stansar är ju också användbara dekorationer.

 Som vanligt har jag gjort ett matchande kuvert.

BoBunnys papper passar så ovanligt bra att göra fina kuvert med. Har fått frågor om kuverten (och skrivit om det tidigare). Jag gör dem med mallar som finns på "verktyget" Ultimate Pro. Med den är det enkelt att göra kuvert i olika storlekar samt askar m.m. Det är inte omöjligt att göra kuvert på egen hand heller, men sååå mycket enklare och snabbare så här.

Kortet mot adressidan av kuvertet, där man ser hur mönstret sprider dig även dit.

Nu är det sportlov här i Gävle - det känner jag tydligt även om jag är pensionerad från skolan numer. På måndag tar jag med mig mina underbara barnbarn och åker till London. Där blir det inte mycket sport, men desto mer shopping gissar jag. Sen ska vi förstås gå på muséer och musical och umgås med våra engelska vänner.
Jag har hört att snödroppar och påskliljor blommar där - undrar om det är sant?

Ha en bra helg med vila, mys och scrap! Det hoppas jag på för egen del också!
Tack för fina kommentarer - det gillar jag verkligen. Så roligt att se vem som hälsat på här - och kunna återgälda visiten.
Kramar till er! <3


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vilket fint kort!

Men jag håller med dej - nu får det räcka med vinter!

Vi bestämmer det, helt enkelt :)

Åh, London!! En av mina favoritstäder.

Hoppas ni får en underbar resa!

2011-02-25 @ 19:59:28
URL: http://ww.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Hopas ni får det riktigt härligt i London!

2011-02-26 @ 01:48:04
Postat av: Åsa/asamia

Å vad fint, hon står där i all snön som singlar ner. Men även jag börjar tröttna på det kalla vädret...snö får det gärna komma, men det måste ju inte va -26 när man stiger upp.....vi har ju faktiskt lämnat Lycksele nu för varmare breddgrader ;0)

2011-02-26 @ 08:58:02
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Cina99

Åååhhh, London - det låter skoj! Hoppas att ni hittar (på) massor med skojiga saker :D



2011-02-27 @ 21:56:56
URL: http://cina99.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0