11 juni - 11 Den blomstertid nu kommer.....



Är i Björkebo över Pingst och har fortfarande mycket varmt och soligt.
Gick en kvällspromenad, som vanligt igår, när det började svalka litet.
Solen målar allt i varma färger, när den är på väg ner - bra fotoljus alltså.

Lite dubbelt känner jag över att lupinerna tagit över så många dikeskanter.
Visst är de vackra, men jag kan sakna backnejlika, vitmåra och kråkvicker t ex
som växte här när jag var barn.



Prästkragar, ängsklockor, humleblomster, tjärblomster och kärringtand,
allt står i sitt fulla flor!
Undra om det finns några blommor kvar till midsommar?



De vilda nyponrossnåren är översållade av väldoftande skönhet.
Här är en av dem.

Såg förresten något i förrgår, som fick mig att fundera:
Studenterna från en av Gävles skolor uppställda för gruppfoto
med den strålande solen i ögonen!!!
Hur tänkte den fotografen?
Kisande, bleka, svettiga nunor.....
Tog ett kort igår kväll, för att visa vad jag menar.



Här är det blommor som får illustrera - den ena i full sol, den andra i skuggan.
Egentligen har de ju samma färg! (Blommor slipper i alla fall kisa!!)



Den här helgen gläder en av mina vita bondrosor oss i provrörsvasen i fönstret.
Har ett helt snår nu, som kommer ur ett enda litet skott
som jag fått av en god vän här i byn.
Den brukar blomma från midsommar och fram till min födelsedag sista juni,
men i år lär den ha blommat över innan dess.
Underbar, tålig och väldoftande!

Hoppas ni alla har en härlig Pingsthelg!
Kan inte riktigt komma över att de tog ifrån oss Annandag Pingst,
men har beslutat mig för att jag kan ju i alla fall fortsätta att "fira" den
så länge jag lever! Jag är ju "friborgare" numera!!

Tack till er som lämnar fotspår innan ni går vidare!
Det gläder och värmer!
Sommarkramar!

 

 


Kommentarer
Postat av: snojbi

Tack för titten hos mej.



Vilka fina kort du har gjort och underbara naturbilder



Trevlig helg

2011-06-11 @ 17:28:14
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: onkis

Visst är dessa "haven" med lupiner vackra..

Finns så mycket underbart att titta och lukta på i naturen nu.

Hoppas att du också får en trevlig helg.

2011-06-11 @ 18:07:07
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Nina

Så duktig du är med kameran, så fina kort du tagit. Kram Nina

2011-06-11 @ 20:19:23
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Lena

Åh, vilka underbara fotografier du tagit. Jag som är blomsterälskare ,njuter till fullo när jag tittar in hos dig. Naturen är så vacker nu. Ha en bra fortsättning av helgen. Kram Lena

2011-06-12 @ 17:07:28
URL: http://lenika7.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0