19 juni -11 Ett stort fall - eller två.....

Idag har Kjell och jag varit i Älvkarleby på fallens dag.
Då öppnar man dammluckorna vid tre olika tillfällen
och släpper vattnet genom de två fallen under 15 minuter.
Det är ett stort skådespel att se vattenmassorna fylla fallen,
som annars ligger så gott som tomma och tysta.



Här kommer kort nr 2 från gårdagens scrapträff.
Även det här motivet färglades under vår fjällvecka, mellan skidturerna.
Det gav lite sommarlängtan (och vi fick ju också en ovanligt varm fjällperiod i år).
En ganska gammal hÄngel på picknick i det gröna.



Kortets insida med en kant av ett av mönsterpapperen,
stansad med en favoritstans från MS.
Den lilla blomman har Åsa fått på en scrapträff
tillsammans med flera i olika färger.
Jag fick dem, och här passade de rosa blommorna, en på kortet och en här.
(Den gröna finns i mitten av blomman i mitt förra inlägg.)
Fjärilarna på framsidan och här är från Panduro.
Jag gör ofta en liten matchande dekor på insidan av kortet,
men tänker lite på portot, så jag "öser inte på"
med mycket mönsterpapper och cardstock, om kortet ska postas.



Kort och kuvert, som vanligt. Det har ju liksom blivit "min grej"  ;-)

Här är det kallt och ruggigt idag, men vi hade uppehållsväder medan vi var i Älvkarleby.
Vi åt också en god middag där och firade vår bröllopsdag,
som egentligen var igår, men då var ju Kjell i Stockholm och jag på scrapträff.
När vi kom hem stökade jag lite i trädgården nån timme,
tills regnet kom.
Hoppas på bättre "fotoväder" där imorgon,
så att jag kan dela med mig av vilka växter som blommar nu.
Som ni förstått njuter jag otroligt mycket av min trädgård
och att se den skifta med växtsäsongen
och årstiderna med, för den delen.

Tack för ditt besök! Lämna gärna ett spår innan du går!
Kram!

 


Kommentarer
Postat av: onkis

När jag va liten var vi ofta och tittade på fallensdag i trollhättan,det va mäktigt.

Vilket fint kort,fina färger tillsammans.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

2011-06-19 @ 21:53:44
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad kul att ni fick en bra dag igår, och kunde fira bröllopsdagen en annan dag nu när vi bestämt scrapträff en så dum dag ;0)

Kortet blev kanonfint, gillar den där fina hÄnglan.

2011-06-20 @ 05:46:01
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Åh så fint.

2011-06-20 @ 07:56:24
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Nina

Härligt sommarkort, hängel tösen är så fin.Jag gillar dina kuvert hur fint som helst.Visst är det mäktigt och vackert när vattnet kommer i fallen,eftersom jag bor i Trollhättan så brukar jag titta på det någon gång varje sommar.Ha en bra dag.Kram Nina

2011-06-20 @ 08:03:58
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Åh så många finfina kort och kuvert du har gjort sen jag tittade in hos dig sist!!

2011-06-21 @ 21:17:08
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0