4 maj -11 Ett experiment....

När jag var i Barcelona tillsammans med mitt barnbarn i maj i fjol
såg jag en så läcker "bolero" i en butik.
Försökte kolla hur den var gjord
och har nu lyckats göra nåt liknande (?)

 

Barnbarnet M ställde upp som "skyltdocka",
även om hon "inte ville vara med på bild". 



Vår dotter och hennes döttrar har fått den inför sommarens fröjder.
Den blev nog lite mer "volangig" än den jag såg
men det var inte lätt att veta förrän den var klar.
Nästa blir nog bättre (?)
Få se om det blir nån mer......

Kul att du tittade in hos mig och tack för era kommentarer
de gläder mig verkligen!



Idag blåser det fortfarande iskall nordan,
men vårvärmen ska komma till helgen, sägs det.

Vi ska ha mässa i Gävle.

Scrap och Stämpelmässa i Gävle Lördag 7 Maj 2011

Öppet: Kl. 11-16
Lokal:Bomhus Folkets Hus, Legenden
KlockarCalles gata
Gävle

Företag:
* Scrapdraken HB
* Dalascrap
* Helihak
* Marikas Vänersborg
* Stämpelhuset
* Lilla Handarbetsboden
* Rena Rama Verkstan
* Maries Scrapstudio

Demonstrationer under dagen:
Kl. 12.30 Lilla Handarbetsboden demar Tim Holtz pappersrosor
kl. 13.00 Maries scrapstudio demar Minialbum
kl. 13.30 Dalascrap demar egengjorda pappersblommor
kl. 14.00 Stämpelhuset demar Sandpappriga core´djunations cardstock, paper soft color, paper pen 3Dlack & glimmer mist.
kl. 14.30 Scrapdraken HB - Bokkort kortvikning

Det finns pizzeria, mataffär och uttagsautomat vid torget som mässan ligger vid.
Tyvärr kommer cafét inne på mässan att hållas stängt.


                             VÄLKOMMEN!

 




Kommentarer
Postat av: onkis

Din "bolero" blev jättefin,va duktig du är.

2011-05-04 @ 12:42:07
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

ÅÅÅ vilken underbar "bolero" du har gjort du är jo så himla duktig:) Gillade färgen den vita som du hade valt att göra den i för vit passar jo till allt:) Lycklig är den som får bära och använda den:)

Blir jätte avis på dig att du är så duktig på att sticka/virka:)

Ja man måste försöka att utmana sig själv i bland fast skulle göra det lite oftare en vad jag gör för jag är en liten fegis ha ha ha:)

Å du har helt rätt man behöver inte vara med i utmaningar och tävlingar det räcker att man utmanar sig själv för man utvecklas och lär sig så himla mycket på det:) Å då har man jo igen det själv eller hur:)

Det är så trevligt att hälsa på hos dig så det gör jag så jättegärna:) Om jag kan göra dig glad med några rader så gör jag det också så jättegärna:)

Det känns bra att kunna göra någon annan människa glad tycker jag:)

Tack snälla jag ska försöka ha en bra dag även om det inte är något bra väder!

Å vad kul med mässa det lät verkligen jättetrevligt:)

Själv ska jag på bröllop på lördag och det ska också bli jättetrevligt:)

Ha det bäst och var rädd om dig:)

Massor med kramar från Lilla vännen Inger:)

2011-05-04 @ 13:20:39
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: lene

Åh, den är ju super snygg!

va duktig du är som kan virka den utan mönster!

Kram lene

2011-05-04 @ 14:05:53
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Synd att Gävle ligger så långt ifrån Borås... Supersnygg bolero! Vilket jobb att göra den utan mönster, jag är imponerad!!

Tack för den jättefina kommentaren i min blogg, det piggade upp och gjorde min dag gladare. =)

Kram, Linda

2011-05-04 @ 15:15:01
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: Pernol

Jättesnygg bolero! Vad duktig du är som virkar sånt! Själv virkar jag mest små blommor till scrappingen när andan faller på.



Ha det bra!

kramis Pernilla

2011-05-04 @ 18:24:59
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: agneta

Den blev verkligen fin, du är duktig på att virka.

tack för alla kommentarer hos mig , jag blir så glad.

ha det gott

kram

Agneta

2011-05-04 @ 22:13:15
URL: http://litesmottogott.blogspot.com
Postat av: Linda - Pysselbus

Åhhh vad fin!! Tycker det var snyggt med "volangerna"... Tjejerna kommer säkert att älska den i sommar!



Ska kika runt lite mer, men givetvis kommer jag på mässan på lördag! Det ska bli så roligt att kika runt lite "på riktigt" för det är lite trist att vara tvungen att beställa allt på nätet. Det borde finnas en pysselbutik här i stán...



Kram

Linda

2011-05-05 @ 08:05:02
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Annelie

Väldigt snygg!!

2011-05-05 @ 13:39:33
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Mulle

Hejsan där!!!



Jag fattar inte hur du lyckas. Är så impad på ditt handarbete.

Jag är glad som kanske får ihop en filt i mormors rutor, som antagligen går upp efter ett kort tag.



Vilka fina kort du har gjort oxå!

Det är svårt att göra kort till killar (gubbar), blir ju lite lättare när man känner de så väl.



Vill tacka för dina ord på min sida.

TACK SÅ MYCKET!!!



Är alltid lika kul att få någons åsikt kanske tips.



Kramar på dej tills vi ses igen / Mulle

2011-05-05 @ 14:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0