1 oktober -11 Höst, härliga höst....

Eftersom jag är pollenallergiker
och har det som jobbigast om våren
är hösten min favorit-årstid.
Särskilt dagar med hög klar luft och höstfärger på alla träd,
fast även mörka regniga kvällar
med tända ljus och en god bok.



Ett kort med Majapapper ur serien Skogspromenad - love it!
Den fina "flyttfågeln" köpte jag på scraploppis på vår förra träff.
Fyrklövercharm och grönt organzaband och några blingstenar.
Den fina gröna braden med blomman har länge bott hos mig,
utan att jag kommit ihåg att använda den.



Visst är hon härlig i sin nya höstdress.
Färglagd, som alltid, med akvarellfärger på akvarellpapper 300g.



De fina bruna löven, som fanns med i mitt Englandspaket,
passade så bra till höstpapperet.
Rosor i dämpade höstfärger till.

 

Kortets insida....................och baksida.



Ett matchande kuvert gör jag ju nästan alltid till mina kort.
Att leta lämpliga "kuvertpapper" är en favoritsysselsättning.



Klart att skicka - kort och kuvert.

Idag har jag haft en fantastiskt rolig dag!
Tidigt i morse träffades vi, ett gäng Gävlescrappare,
för att hjälpa våra utställare på Gävlemässan,
som dottern Åsa och hennes kompis AnnaKarin ordar,
att bära in alla saker till deras montrar i Bomhus FolketsHus.

Då får vi ju också chansen att kika lite när de packat upp allt sitt "godis" ;)

Klockan 11 öppnades dörrarna för alla som ville shoppa
och en hel hoper förväntansfulla scrappare vällde in
och sen var kommersen i full gång ända tills Åsa ropade:
"Nu är klockan fyra och mässan stänger, så nu får ni avsluta ert shoppande!"

Min uppgift brukar vara att serva utställarna med fika, frukt och godis,
så att de ska orka med dagen.

Alla verkade nöjda med sin dag!

Sen återstår ju att packa och bära ut alla grejer igen,
fälla ihop bord, städa, diska och fixa samt bära ut skräp.

Äntligen hemma, med värkande ben och fötter,
trött men lycklig, tar jag mig en bloggstund i soffhörnet.

TACK till Åsa och AnnaKarin för att ni ordnar det så bra för oss
(och till det tappra "bärargänget"som uppskattas så mycket av utställarna!)

Nu ska det bli så roligt att skapa
med allt fint jag fick med mig hem från mässan!
Hoppas ni får se nåt här så småningom!
Kram!

 

 

 OBS! Till alla mina vänner på blogspot - nåt är tjall, så jag kan inte kommentera hos er!

Oftast försvinner kommentaren bara när jag försöker skicka.

Ibland försöker jag flera gånger - och kanske lyckas en - ibland ger jag upp!

Förlåt!! Njuter dock av era fina alster!!

 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilket jättefint höstkort, härliga färger!

Förstår att du gillar hösten, det gör visserligen jag med men jag vet ju hur jobbigt det var för dig i våras..

Låter som om du hade en riktigt rolig dag. Det är ju alltid roligt med mässa men det är nog lite extra kul att vara med på "insidan" :)

Ja du, just när man tror att det har ordnat sig med svårigheterna att kommentera så börjar det om igen, tråkigt är det :(

Kram!



2011-10-01 @ 22:52:20
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Linda

Underbart kort, du får ihop detaljerna så himla bra!

Kul med mässa! Du får visa upp vad du har shoppat, alltid kul att dregla lite... ;)

Kramar, Linda

2011-10-02 @ 03:21:00
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: Inga

Oj oj vilket härligt kort..underbara färger...gillar verkligen hösten med sina varma sköna färger

Jag gjorde en gång en färganalys och hon sat att jag var vår...tyckte inte jag trivdes...sen jobbade jag på ett vårdhem...en kollega där sysslade med sånt....vi satt en kväll och prata....hon sa direkt "jag ser att du är höst"....det är ju de färgerna jag trivs bäst med så hon hade nog rätt

Jaja en lång utläggning blev det! förlåt

Förstår att ni hade en underbar dag...såg bilder hos Åsa...skulle vilja varit med!!!!

Ha en bra söndag

Kram// Inga

2011-10-02 @ 05:56:24
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: onkis

Åh,vilket fint höstkort,

vi har en pollenallergiker i familjen så jag förstår hur du menar.

Hoppas att jag får lika roligt idag på scrapmässan i Karlstad, som du hade igår på mässan :)

Jag har också problem med att kommentera hos vissa,det bra försvinner,trist.

Kram!

2011-10-02 @ 06:43:00
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: maria

Håller med om att hösten är en underbar årstid. Jag älskar färgerna och den friska luften.

Härliga färger du fått till på det här kortet.



Låter som om det varit en härlig dag också trots trötta fötter. Lite avis är man ju på alla som besökt mässan.



Ha det gott, kram

2011-10-02 @ 07:53:41
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig bästa kära Margareta vännen:)



Vilket underbart ljuvligt höstkort jag bara älskar dessa härliga färger du har använt dig utav:) Underbara detaljer så snyggt du ska vara super nöjd med ditt resultat tycker jag:)



WOW vilken underbar dag du har haft på mässan blir så avis det lät som att ni verkligen hade det TOPPEN:) Hoppas att ni har en mässa nästa år igen så får jag satsa på att komma då istället ha ha ha:)



Ha en underbar och skön söndag och vecka som kommer:)

Var rädd om dig !



Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)



2011-10-02 @ 09:22:30
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Carina

Vackert höstkort. Du har dekorerat så fint. De pappren är sååå fina. Kram

2011-10-02 @ 09:47:13
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Lene

hej vännen.

Ser ut som Ni haft en trevlig dag! Så underbart kort du gjort, även jag älskar hösten då våren är jobbig. Jag älskar att tända ljus och det är ju finast på hösten!

Jag har upptäckt att om jag är inloggat på min blogg är det inga problem att kommentera, annars försvinner texten!

Ha en bra dag!

Kram lene

2011-10-02 @ 10:23:40
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Oj, vad snyggt detta är. Helt underbara färger. Hösten kan vara mycket härlig. Vackra färger och dagar med hög klar luft. Då trivs jag med.

vilken trevlig mässdag ni har haft. Roligt att få känna lite på sakerna och shoppa med naturligtvis. Ha en bra söndag. Kram Lena

2011-10-02 @ 12:05:46
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Eva

Vilket höstläckert kort, härliga färger, mysiga blommor, blad och dekorationer. Jag håller med dig att hösten är en härlig årstid. Jag är inte pollenallergiker, men kan reagera på en del blommor på våren. Sån´t är jobbigt !!! Hoppas du har bra medicin. Jättefint med matchande kuvert. Kram Eva

2011-10-02 @ 12:55:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Nina

Det här kortet är bara såå fint. Ha det så gott. kram Nina

2011-10-02 @ 15:55:33
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hur snyggt som hälst!

Har inte gjort så många kuvert till mina kort...

Men du gör så fint!

Höstens färger har du lyckats att fånga.

Kramar

2011-10-02 @ 16:02:31
URL: http://mullepyssel.blogspot.com
Postat av: Katarina

Hösten är en underbar årstid och allra helst i år då det varit så fint, ialla fall här i Sthlm. Gillar när bladen ändrar färg och den friska härliga luften. Jättefint i härligt höstiga färger. Dina kuvert är också jättefina. Ha en bra vecka. Kram kram

2011-10-02 @ 16:09:04
URL: http://kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: snojbi

Underbart kort du har gjort.

Jag tror at problemen med att kommentera är bort för jag har kunnat kommenterat hos alla jag har besökt idag

2011-10-02 @ 18:13:25
URL: http://snojbi.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej och trevlig måndag på dig bästa kära Margareta vännen:)



Man blir så himla GLAD när man kommer in på sin blogg och blir mött av dina vänliga och trevliga rader:) Du förgyllde verkligen min dag TUSEN TACK min vän:)

Så himla trevligt att börja veckan med en sådan hälsning och omtanke det värmer min vän:)



Är så GLAD för din /er skuld att mässan var så lyckad:) Det läggs ned en hel del arbeta, ork och energi på något sådant och då är det jo bra om man känner att det var värt det:)

Å jag gillar verkligen detta att ni inte hade inträde på er mässa tror att bara det drar extra folk:)

Å jag kan bara tänka mig att det fanns hur mycket inspiration som helst där och vad jag skulle önska att jag var där!!!!

Tänker "ABSOLUT" sikta på er Vårmässa som är första lördagen i maj den är redan inriktad:)

Jag kanske om jag är riktigt snäll kan få en liten plats hos dig att komma och sova över då???

Jag är inte så stor som du vet så behöver inte så mycket plats och jag snokar inte på jag sover tror jag ha ha ha:)



Hoppas att du och din Kamera fick med er underbara kort från Gysinge vid Dalälven:)

Å jag är som du vännen jag älskar också hösten med alls dess helt otroliga färger det är så otroligt vackert:)



I dag är det möte på arbetsförmedlingen och den är det tre dagar med behandlingar på Smärtis så veckan är bokad och klar !



Hoppas att din måndag blir underbar och veckan också ha det bäst och var rädd om dig!



Kramar i STORA LASS från Lilla Inger ♥:)



2011-10-03 @ 06:26:03
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vilket superfint kort! Beundrar din färgläggning.

Och jag håller med om att hösten är en underbar årstid, även fast jag inte är allergiker.



Tack för mässan, som som vanligt var superrolig och inspirerande! Kul att träffa er också!



Din kommentar har "landat" i min blogg nu. Har hört att fler haft problem - hoppas det löser sig, alltid så irriterande när det krånglar.



Kram på dig!

2011-10-03 @ 20:38:20
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej och god morgon på dig kära bästa Margareta vännen:)



Måste jo titta in och önska dig en super trevlig dag och sända dig en massa kramar:)

Hoppas allt är bra med dig och att du mår bra!



Ha en underbar dag och önskar dig allt det bästa:)



Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)

2011-10-04 @ 08:16:41
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: agneta

Ett riktigt ljuvligt höstkort, håller helt med dig att hösten är en toppenårstid...jag bara älskar den...

har det bra

kram

Agneta

2011-10-04 @ 22:30:22
URL: http://litesmottogott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0