2 december -12 Advent med massor av snö........

Idag firar vi första söndagen i advent.
Vi har fått massor med snö de sista dagarna
så det är så otroligt vackert är nu!
 
Det har varit stiltje här i bloggen ett tag.
Det beror på att vi haft en stor "flyttkarusell" här hemma.
Kjell har tömt sitt kontor på den advokatbyrå
där han haft sin arbetsplats i drygt 32 år
och "flyttat hem" den verksamhet han har kvar.
Det har också betytt att jag fått överta en hel del möbler
att använda i mitt "kortmakeri":
ett jätteskrivbord och förvaringsskåp bl a.
HÄRLIGT!!
Lovar visa er hur bra det blev en annan dag!
 
I fredags var jag upp till Hälsingland
på auktion i "vår kyrka" däruppe.
Hade med mig lite saker till auktionen,
som jag visar idag.
 
 
En sjal, som jag stickat i ett läckert garn,
som randar sig själv.
Det har också en massa paljetter,
men det syns inte så bra på fotot.
Den är fotad i min kusin Ullas soffa.
 
 
Här har Ulla ställt upp som fotomodell
framför kylskåpet, där det var ljusast ;-)
 
 
Hade också gjort några block och askar.
Lite knäppt fotade i all hast.
 
 
De är förpackade i celofanpåsar, praktiskt,
men det blänker ju eländigt på bilderna.
 
 
Tändsticksaskar med värmeljus var populärt.
På en auktion är det bra om det inte finns för många
av samma sort, om man vill få upp priset ;-)
 
 
 
 
Hoppas du också haft en riktigt härlig
och fridfull adventssöndag!
Det var kul att du tittade in hos mig !
Nu, när vi är klar med vår "flyttkarusell",
kommer jag att sätta fart på både bloggandet
och julkortsmakeriet,
så kika gärna in snart igen!
Kanske blir det mer snöskottning också.....
 
Ha det riktigt gott!
Kram!!
  
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh, så mycket fint du gjort till auktionen!
Vad spännande med nya möbler och ny pysselplats. Det ska bli skoj att få ta del av hur det blir. Så praktiskt och bra att maken kan ta hem den verksamhet han har kvar.
Kramis

2012-12-02 @ 23:46:42
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Onkis

Oj så mycket fint du hade gjort till auktionen,
hoppas att dom inbringade mycket pengar.
Kul att ni fått klart på kontoret & ditt pysselrum.
Ha en bra vecka med mycket pyssel.
Kram!

2012-12-03 @ 07:27:21
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: bili

Fina saker du gjorde till auktionen. Så fint med ljuspåsarna, så passande gåbortpresenter. Gillade även sjalen. Så kul att sticka när garnet randar sig själv, man vet inte själv hur det blir i slutänden :) Här är oxå snå, o kallt idag, -15. Stannar nog inomhus idag. kram bibbi

2012-12-03 @ 07:51:53
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Eva

Vad fina saker du hade med dig till auktionen. Ljuspåsarna var läckra och precis som här mycket populära. Jag har faktiskt inga kvar. Alla tycker att det är en bra gå-bort-present i juletid. Flytt kan va´jobbigt, men också himla befriande att få rensa upp. Kram Eva

2012-12-03 @ 10:48:05
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Annika

Vad mycket fint du har gjort! Gillar verkligen dina block, de är superläckra. :)

Kram Annika

2012-12-03 @ 17:21:49
URL: http://mamura75.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Vilka vackra alster du skapat!
Kan tänka mig att dom blev populära på auktionen.

Kram!

2012-12-03 @ 19:09:05
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Carina

Snygg sjal och många fina alster du bjuder på.. Kram

2012-12-03 @ 20:37:44
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0