21 december -12 Pippi på julkort......

.....har det känts som jag har haft ett tag nu.
 
 
Den här fina pippin får symbolisera detta.
 
 
Den satt på ett "kuvertpapper" som jag hittat.
 
 
Kompletterade med ytterligare en pippi,
utstansad med en MarianneDesign-die
(tror jag - är i stugan nu, så jag kan inte kolla)
samt min fågelkantstans från Martha Stewart.
Det fina snöstjärnebandet har Annica köpt åt mig
TACK!
Lite bling och sticklesglitter är också med.
 
 
Insidan på kortet med plats för en julhälsning.
 
 
Kort och kuvert.
 
Passar också på att visa några av mina lite enklare A6-kort.
 
 
Tyvärr lite "skuggat" av mig i nederkanten.
Inte lätt att fixa bra bilder i detta vintermörker -
men NU vänder det!!!
 
 
 
Är i Björkebo nu några dagar och gör iordning stugan
för att sedan fira mellandagar, nyår och trettondagen här.
Vi har MASSOR med snö här,
och trots att vår snälle granne och släktng Sven
har hjälpt oss innan vi kom
har det blivit en hel del skottande.
 
 
Här ser ni Björkebo i full vinterskrud.
 
Imorgon ska vi fira min kusin Ulla, som fyller 75 år.
Naturligtvis har jag gjort ett kort som ska följa med presenten.
Kika in här imorgon så får du se det!
 
Ha en mysig helg i juletid!
Stressa inte - det blir jul även om allt inte är perfekt!!
Glädje, frid och gemenskap är ju ändå det viktigaste!
KRAM!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh vilka härliga julkort med fina fåglar på. Så mysigt att få fira nyår på landet. Det skulle vi också velat ha möjlighet till med vår stackars dvärgpudel som är sååå rädd för fyrverkerier. Vi har köpt lugnande halsband och ska komplettera med tablettform också, så vi hoppas det kommer att gå bättre i år än förra året...
Vilken idyll ni har där i Björkebo. :)
God Jul och Gott Nytt År!
Kramis

2012-12-21 @ 22:37:48
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Iffa

Godmorgon!
Vilken mysig liten stuga ni har och vad snö =)
Ser så rogivande ut att bo så, inte massa folk och trafik utan man kan varva ner och bara vara.

Vilka härliga färger du gjort dessa kort i, det översta kortet var ju pappret jättefint på =) Vad många snygga dies det finns, denna fågeln gillade jag.
De två gröna korten tycker jag är jättesnygga och stilrena, snyggt med bandet längst ner.
Ha en jättefin jul och alltid bra att få till sig.........det viktiga är att njuta av ledighet och vänner och familj!
Kram Iffa

2012-12-22 @ 06:49:18
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Gisses så många vackra julkort du har gjort.
Va mysigt det ser ut att vara i er stuga.
Kram & god jul till dig & din familj.

2012-12-22 @ 12:28:50
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Så fina julkort! Gillar fåglar på julkort.
Och så fint Björkebo är i all snö. Hoppas att ni får en helt underbar jul med familj och vänner, massa god mat, skratt och mys.
Kramar

2012-12-22 @ 12:44:47
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0