19 mars -12 Välkommen till min glädjekälla...

När vi flyttade in i det här huset
för snart 32 år sedan
hade vi ett "pingisrum" i källaren.

Det stora generösa pingisbordet kunde ju användas
till mycket förutom pingis:
Stora fester, tyg- och papperstryck, tillskärning vid sömnad etc.

När Kjell fyllde 50, för 20 år sen,
gjordes rummet om till "fotorum" med förvaring,
arbetsplatser med ljusbord, projektorvagn,
och en 2x2m stor neddragbar projektionsduk i taket.
Ja, ni hör att det var på den "analoga tiden" ;o)
Vi har varit och är fortfarande flitiga fotografer,
numera dock digitala.

Symaskinen har alltid funnits där
och numer även mitt "kortmakeri".

 

Här sitter jag alltså och "klappar papper".
Mina pappersförvaringar finns i den bruna lådan
på golvet mellan borden.
Lådan är en liten kasserad bokhylla,
lagd på ryggen och ställd på två rullplattor, så den är flyttbar. 



Blomförvaring i glasburkar och en korg
står på ett par IKEAbyråer
som innehåller fler blommor och blompunchar,
samt halvpärlor, bling och större brads och decos.



Datorn flyttade för många år sen in på symaskinens förra plats.
Min pappas fiffiga trådförvaring har inte fått flytta med än ;o)
På hyllan ovanför bor min cuttlebug med tillbehör
och mina dies och spellisar.
Tidskriftssamlarna innehåller vishäften, nothäften
och reseminnen av olika slag.
På översta hyllan sorterade restgarner i sina lådor.

 

Här sitter jag alltså och njuter!!
Allt inom räckhåll! Kreativ röra!!!

Min älskade lilla akvarellåda står på plats.
Chalks i korgen, fästprodukter och band i hyllan,
brads och charms samt saxar, pennor, lim etc i väskan.

På hyllan fin nåldyna och ask från LillaPysselInger,
samt andra askar för förvaring av motiv, spetsar,
stansade blad och hjärtan.

Om  någon vill scrappa hos mig
kan jag flytta hyllorna till bordets kortsida
och ordna en plats mitt emot mig.

I bakgrunden syns fotobänken.
Där sitter Kjell oftare än jag.

Hoppas du trivdes här hos mig!

 

Trackback
RSS 2.0