6 november -12 The big apple.......

Nu börjar jag känna mig som en människa igen.
Det blir jobbigare ju äldre jag blir
med tidsomställningen österut
tycker jag.
 
Första hela dagen i New York
tog vi oss alla upp till Top of the Rocks,
alltså till Rockefeller Centers takterrass.
 
Utsikten söderut över Manhattans skog av skyscrapers.
 
 
Vädret var inte det bästa för såna här foton
men eftersom väderleksutsikterna inte var de bästa
tyckte vi det var bäst att passa på denna dag.
Det visade sig ju senare vara ett bra val ;-)
Tyckte också det var ett bra sätt
för våra medresenärer, Åsa med familj,
att få en överblick över "stan".
Här ser man ju den STORA Central Park.
 
Sen delade vi på oss.
Kjell tog med sig tjejerna för att återvända
till deras favoritaffär, Victorias sekret,
som fått ett litet besök redan kvällen före.
 
Åsa, Magnus och jag gav oss iväg på en
LÅNG promenad för att söka oss till
"scrapparadiset" Michaels
i Upper West.
 
 
En liten pusspaus på 6th Avenue,
innan vi promenerade snett genom Central Park.
 
 
Åsa gillade inte lukten av "stall"
men jag tror inte den här lilla hästen var skyldig ;-)
 
 
Snarare då något av alla dessa ekipage
som trafikerade vägarna genom parken.
Jag hade planer på att bjuda tjejerna på en åktur
en annan dag, men de såg inte mer av parken
än vi såg från Top of the Rocks
eftersom Sandy stängde alla parker :(
 
 
Så småningom kom vi in på gatorna i Upper West
och där fanns bl a detta Halloweendekorerade hus.
I USA firar man ju detta 31 oktober
eller helgen före.
 
 
Vi var rejält trötta i fötterna
när vi i skymningen kom hem till hotellrummen
med varsin kasse med scrapgodis.
Planen var att återvända en annan dag
och även besöka några andra butiker
som vi fått tips om.
Stormen Sandy satte emellrtid stopp för
alla såna besök.
 
 
På lördagen äkte vi på en utflykt tll en Outlet i New Jersey.
Det var ganska långt, men resan var också
både intressant och vacker.
Först gick den genom förorter
men sen också genom vackra skogar i sprakande höstfärger.
 
Mer en annan gång.
 
Ha det gott och tack för att du tittade in mig!
Lämna gärna ett spår innan du går!
KRAM!!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att du oxå visar massa bilder. Ni verkar haft en bra resa, synd bara att ni missade så mycket pga Sandy.
Skönt att du börjar få ordning på tidsomställningen igen.
Kramar!

2012-11-06 @ 23:55:17
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Sofia

Underbara bilder! Man kan aldrig se för många bilder av Manhattan! Sååå trist att Sandy härjade medan ni var där!! Men ni verkar ha haft en fin resa oavsett. Skönt! Kram

2012-11-07 @ 00:31:54
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej =)

Vika fantastiska bilder du bjuder på i dag =) Ricktigt kul att få se vad ni har upplevt men tråkigt att ni blev störda av Sandy. Man kan inte fatta att det är så stort jag som är så lite berest. Ser värkligen helt fantastiskt ut! Men jag är glad att ni kom hem helskinnade =)

Många kramar från Sandra!

2012-11-07 @ 00:36:16
Postat av: bili

Kul att få se dina foton från ett ställe jag aldrig varit på, tror inte jag kommer dit heller. Skönt att ni inte hamnade mitt i värsta stormen men den störde er resa ändå.Önskar dej en bra dag.kram bibbi

2012-11-07 @ 07:31:34
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Onkis

Många fina bilder.
Jag tycker det va tråkigt att ni missade så mycket pga Sandy.
Men ni kom hem som ni skulle och det är ju det viktigaste.
Kramar!!

2012-11-07 @ 07:34:48
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Sindra

Åh, vilka vackra bilder! Tack för att du delar med dig av er resa. Jag har aldrig varit där själv och tror inte jag kommer dit heller. Inte på länge iaf.
Tur att Sandy höll sig på någotsånär avstånd iaf så ni inte blev utsatta för värsta delen av stormen.
Kramis

2012-11-07 @ 12:46:12
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Iffa

Vilka fina bilder du tagit! Oj, vad stor parken är =) jättekul att få se. Sån otur ni hade med stormen men vilken tur att ni ändå hann med såpass mycket som ni gjorde......och att lite scrapsaker i alla fall fick flyga med över till Sverige =)
Kram!

2012-11-07 @ 18:30:54
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Fantastiska bilder!!! Jag älskar NY!
Synd att ni fick att göra med Sandy..., men ni verkar ändå ha hunnit med en hel del.
Bra att ni inte åkte hästvagn, tycker jag, eftersom jag är emot den typen av djurarrangemang, då djuren oftast inte har en bra arbetsmiljö.

Är lite nyfiken över vad ni köpte för scrapsaker :)

Stor kram!

2012-11-07 @ 18:43:34
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Eva

Vad roligt att läsa om resan till NY och se bilder därifrån. Jag har varit där några ggr, men aldrig varit på Michaels.det skulle passat mig nu. Tur att ni kom oskadda ifrån det stormiga vädret.
Kram Eva

2012-11-08 @ 12:55:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: AnkieG

Åhh resa till NY mums, Då hann ni inte med Ink pad? Den ligger ju på nedre Manhattan så där borde det vart igenbommat...

Svar: Ja, tyvärr var det stängt!! Hann EN gång, en liten stund, till Michaels före orkanen, hade tänkt tillbaka dit också, och hade två adresser till förutom Inkpad, men icke!!!Var glada ändå att vi slapp lindrigt undan Sandys härjningar :-)
MormorMargareta

2012-11-11 @ 21:32:40
URL: http://ankieg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0