1 augusti -13 Åskskurar över Värmdö.....

Idag har vi varit ut till Värmdö och njutit lite "skärgårdsnatur"
mellan störtskurarna.
Artipelag var ett spännande utflyktsmål,
ett spektakulärt bygge med konsthall och mat bl a.
Det ägs och drivs av grundarna och ägarna till BabyBjörn -
spännande initiativ!!
Kjell hittade också ett fantastiskt cykelställe,
jag en härlig promenadväg runt en sjö
och så avla vi årets besök i Gustavsberg.
 
Igår firade vi Mickan, som fyllde 19 år!!!
Tänk så fort åren går -
jag blir ju just inte äldre, tycker jag ;o)
 

Ett kort med Mo Manings fia lilla humla
gjorde jag till Mickan.
Den söta lilla solhatten har jag fått av Annica - TACK!!
Glada färger idag!
 

Kuvertet är gjort av ett papper i samma serie
som mönsterpapperet på kortet.
Det gulmönstrade papperet på kortet
är baksidan på kuvertpapperet.
 

Insidan är dekorerad med en "ficka" av kuvertpapperet,
ett vitt papper med Åsas fina "poststämplar"
och en mysig liten humla.
I fickan ligger ett hemmagjort presentkort.
 
 
Kortet och kuvertet (baksidan visar jag inte idag,
eftersom det ser ut "som vanligt"
mönsterpappersdekor och namnetikett).
 
Efter födelsedagsfirandet åkte vi ner till Stockholm
för några dar i huvudstan.
Den är ju en så härlig "sommarstad"!
Om vädret blir vackert kanske det blir
en ångbåtstur till Mariefred också...
 
Hoppas du också får en skön augusti!
Tack för era rara kommentarer -
de gläder mig mycket!!
Kramar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Jättesött motiv och så fint kort :) Hoppas ni fick en fin dag tillsammans med födelsdagsbarnet. Önskar en en trevlig visit i Sthl. kram bibbi

2013-08-01 @ 20:53:59
URL: http://kortfonstret.blogspot.net
Postat av: Onkis

Åh,vilket jättefint kort,
det va den sötaste humlan jag sett :)
Hoppas att ni får bättre väder i morgon.

Va häftigt att skriva en låt som eran vän gjort,
och så blir det en stämpel av den,vilken ära för honom.
Kram!

2013-08-01 @ 22:42:44
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå gulligt kort du gjorde till Mickan, me like:)) Den humlestämpeln är ju såååå söt och du har färglagt henne så fint:))

Ha en fin dag
Kramizar Marie

2013-08-03 @ 10:41:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0