19 augusti -13 Augustimånen lyser ikväll....

....och det känns att sommaren börjar sjunga på sista versen
även om vi haft en solig och varm dag idag.
 
Mitt kusinbarn Karin fyller år idag -
det brukade markera sommarlovsslut
när våra barn var små.
 

Karin åkte hem från sin stuga här uppe i fredags
så jag kunde skicka med henne kortet
och slapp posta det.
 
 
Linblomman är ju Hälsinglands blomma
så det här papperet var självskrivet
till Karins kort.
 

Blomkantstansen har jag använt nedtill och på tagen.
De söta fåglarna finns på mönsterpapperet.
Ljusblått bling, en fjäril och ett litet halvpärlehjärta.
 
 
Hon är en kreativ person
så jag tyckte denna stämpel passade.
Den kommer från SlöjdDetaljer.
 
 
Linblommorna är egentligen vita körsbärsblommor
som jag färgat själv med skimrande ögonskugga!!
De hade rea på Åhlens!!!
 

Insidan med en grattisstämpel från Reprint
och en av Åsas poststämplar med grattis.
Samma kantstans och lite blommor
och bling.
 

Baksidan fick idag en liten kakservett
och min namnetikett.
 

Kort och kuvert med ljuvliga linblommor.
 
Idag har jag varit på en liten utflykt till Voxnans älvdal
och besökt Hälsingegårdar,
varav några ju är Sveriges nyaste Världsarv.
Då fick jag se en blommande "linsval"
alltså en (liten) åker med lin.
Det är så vackert!!
 
Om du inte varit i Hälsingland är det verkligen ett resmål!!
Välkommen!
Missa inte Världsarvsgårdarna
och kom gärna förbi hos mig på en fika!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket fint kort till Karin, det passade verkligen med den texten till henne.
Gulliga papper du använt, och ett fint upplägg.
Längtar tills du kommer hem.
Kram ♥

2013-08-20 @ 05:58:48
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rosa

Vilket Superfint kort! Jag älskar linblomman, men så är jag ju uppvuxen granne med Ranbogården så det kanske kom automatiskt med inandningsluften ;-)
Fiffigt med ögonnskugga!
Kram Rosa

2013-08-20 @ 08:46:54
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Susy

Vilket härligt kort, Margareta!
Gillar textstämpeln skarpt!

Ja du nu känns det som om sommaren snart är slut.
Vi får hoppas på en härlig höst!

STOR KRAM SUSY

2013-08-20 @ 14:08:10
URL: http://susyscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Kia ( Carita)

Toppenfint!

...och ja, nu har jag varit här igen :D

2013-08-20 @ 15:15:33
Postat av: Onkis

Vilket fint kort hon fick av dig!
har aldrig varit i Helsingland,hoppas att jag hittar dit någon gång :)
Kram & må gott!

2013-08-21 @ 17:44:33
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Majsan

ÅHH jisses vilket härligt kort!!
Superfin textstämpel!!

KRAM MAJSAN

2013-08-21 @ 18:21:52
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0