2 december -13 Adventstid - en underbar tid...

Nu lyser adventsstakarna och stjärnorna i fönstren.
Såå härlig adventstiden är!!
I lördags hade vi scrapträff med härliga Gävlegänget!
Ett av korten jag gjorde då kommer här:
 

Måste visa både kort och kuvert direkt idag.
Hade kuvertpapperet, men fåglarna satt bara i hörnet
och resten av papperet var lite blekt....
Genast hade en i gänget ett annat domherrepapper
i sin spillpappershög, som hon erbjöd.
Tack Linda!!
 
 
 
Bandet har jag också fått!
Utstansad järnekskvist matchar mönsterpapperet
med röda halvpärlor som bär.
Fågeldien hör till mina favoriter.
Här har jag ruggat kanterna på papperen -
det gör jag inte så ofta ;o)
 
 
Kortets insida med skrivyta.
 

Baksidan
 

Kuvertet.
Har fler papper ur samma serie,
så här kommer fler kort med fåglar framöver...
Välkommen tillbaka alltså -
jag har massor med kort att bjuda på!
Imorgon bloggar jag som DT för Helihak
så då träffar du mig i Helihakbloggen!
Där visar jag också ett julkort
samt en tutorial hur man gör fina rosetter.
 
Ha det gott med adventsljus, pepparkakor, saffransbröd
och kanske glögg!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Fint papper med fåglar. Snyggt kort och kuvert.
Bra när man kan "låna" av varandra. Kram

2013-12-03 @ 08:44:56
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Jag tokgillar det här kortet, tänk att du fick till det så matchat och snyggt med alla detaljerna.
Puss ♥

2013-12-03 @ 17:58:35
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort:)Så fina papper och kuvertet blev sååå vackert med domherrarna i hörnet, älskar dessa fåglar:)) Visst är det bra när man kan låna av varandra:)) Läckra dies du använt också:))

Må så gott
kramizar Marie

2013-12-04 @ 10:42:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0