26 december -13 Annandag jul....

....på kvällen, och julen är nästan slut.
Är det någon som orkar se fler julkort?
Här kommer mina sista för i år:
 

Det får bli ett lite snabbt inlägg
med bara kort + kuvert
(där det finns kuvert)
Först ett par av hÄnglar-Maries godingar!
 

Torrembossat kort
med "vit-jul-känsla".
 
 
 
Här kommer motivet från papperet
(var det reprint, tro?)
 

Fotat i knepigt ljus - det är inget grönt i den stämplade bilden
utan rent beige - mystiskt ;-)
 

Kort med Åsas fina julpoststämplar.
Motivet från ett mönsterpapper.
Här måste jag nog visa det läckra kuvertet också:
 

Nu slipper ni fler julkort från mig i år.
Ett nyårslöfte för 2014 ska nog bli
att göra ett julkort i veckan
under hela året. ;-)
 
Hoppas du haft en lika härlig och skön jul som jag!
Nu "drar vi åt Hälsingland"
för att fira nyår i vårt älskade Björkebo.
Vi hoppas på skidsnö
men det kanske inte blir verklighet -
i alla fall inte före nyår ;-)
 
På nyårsafton återkommer jag
med ett DT-inlägg i Helihakbloggen.
Ha det gott tills dess!
 
Kommentarer gillar jag,
så skriv gärna en rad innan du går
om du vill göra mig glad!
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susy

Så mycket fint du bjuder på idag vännen!

KRAM SUSY

2013-12-27 @ 15:05:01
URL: http://susyscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
God fortsättning!
Självklart blir vi inte trötta på dina vackra julkort:)) De du visar nu är ju så otroligt vackra med fina papper och dekorationer. Och på det översta har du ju använt sååå söt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:)) Jag gillar ju blått och vitt på julkort:)) Du har skrivit så himla snyggt Julkramar också:))
Dina kuvert blir Alltid sååå läckra, du är så himla duktig:))
Ha nu en jätteskön helg och Nyår uppe i Hälsningland:)) Och hoppas ni får lite skidsnö;))

Gott Nytt År önskar jag dig nu:))
Kramizar Marie

2013-12-27 @ 20:26:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Det blå kortet. . . jag säger bara WOW !! Hoppas du får ett härligt slut på 2013 med mycket snö och vinter där norrut. Här får vi stå ut med bara grått.
Kram Eva

2013-12-28 @ 09:54:19
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Hej Margareta!
Så kul att du hittade till min pysselblogg, för då hittade jag ju till din och fick en hel rad med jättefina julkort!
Att göra ett i veckan är en bra föresats, men själv orkar jag inte "tänka jul" året runt.

Blev lite nyfiken på var nånstans i Hälsingland detta Björkebo ligger. Vi har nämligen också fritidshus i Hälsingland(!), i Mellansjö som ligger mellan Östavall och Ramsjö, fyra mil söder om Ånge ungefär.

Vill du se lite bilder därifrån (och från resten av mitt icke-pyssliga liv) kan du kika in i min "vardagsblogg", som du hittar här:
raggsockababbel.blogspot.se

Gott slut och Gott nytt år!

Svar: Tack för rara ord - blir så glad!!Försökte med ett i veckan förra året och höll ut till v 11 !! ;-)
Få se om det blir bättre iår!?!

Vårt paradis ligger på östra sidan Ljusnan i en by som heter Änga (som flera byar i H-land). Det ligger mellan Bollnäs och Järvsö - man tar av från 83:an där det står Iste, strax norr om Vallsta lilla samhälle och tar bron över älven.
Har haft dsetta som mitt fritidsparadis sen mer än 60 år!!!
MormorMargareta

2013-12-30 @ 20:13:12
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Johanna -pojjo

Fantastiskt fina kort du gjort :D
Vill passa på att önska ett gott slut och ett riktigt gott nytt år :D
kram Johanna "pojjo"

2013-12-30 @ 20:47:24
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Carina

Vilka fina julkort du bjuder på. Gott Nytt År kram

2013-12-30 @ 21:50:14
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0