12 februari -13 Fettisdagen idag.....

.....men också min goda väns födelsedag.
Hon är en flitig myra,
som syr mycket och skapar kläder bl a.
Det har fått ge temat till detta kort.
 
 
Tyvärr blev fotot inte helt skarpt.
En stämplad sax, några knappnålar,
spets, rosett och knappar tyckte jag passade.
 
 
Blommorna stansade jag ut med en retrostans
i flerdubbelt silkespapper.
Sydde fast knapparna i mitten med rosa tråd.
 
 
Insidan på kortet med många "sömnadsstämplar".
 
 
Kortets baksida - tyvärr också oskarpt foto -
(så svårt att fota när det det är så mörkt)
 
 
Dagens kuvert i det ljuvliga fjärilspapperet.
 
 
Kort och kuvert. Hoppas det hann fram till Siv-Britt tills idag.
Man kan inte riktigt lita på posten nuförtiden.....
 
Här har vi ätit semla idag
och skottat snö flera gånger.
Behöver inte gå på gym för att få träning denna vinter ;o)
 
Kul att du hälsade på hos mig
Nu ska jag kika in till några av mina bloggvänner
medan min internetkoppling är nådig.
Har bekymmer med den.
När den inte vill, hälsar jag på hos er via iPhonen,
men då blir det svårare att kommentera,
särskilt om jag måste bevisa att jag inte är en dator.
Det klarar jag inte på mobilen -
jag ser för dåligt för det!
 
Ha en härlig vintervecka!
KRAM!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernol

Så fint kort du gjort! Väldigt passande för en som gillar att sy. :-) Det var en god dag idag med en semla. På vintern är det bra att bo i lägenhet. Man slipper skotta. :-) Hoppas att du har det bra! Kram Pernilla

2013-02-12 @ 21:29:58
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se
Postat av: Linda

Väldigt fint kort, passar bra till någon som gillar att sy. Blommorna var väldigt annorlunda och fina också!
Här har vi precis ätit semla, det blev sent, men vi åt den på rätt dag i alla fall. :)
Kramar

2013-02-12 @ 22:19:36
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Onkis

Va roligt att få ett så personligt och snyggt kort i sin postlåda.
Jag kan heller inte kommentera från min iPhonen.
Men det får bli när jag kommer till datorn.
Kram!

2013-02-13 @ 08:26:42
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Katarina

Ett passande kort till din vän som syr, en massa passande stämplar. Jättefint. Kram Katarina

2013-02-13 @ 11:57:12
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej =)

Hoppas du hade det trevlig i Stockoholm i helgen och att du tar det försicktigt med allt snöskottande. Tror ni får mera snö en vi för pappa jobbar i Gävle och han får snöröjja dygnen runt tycker jag. Men den här veckan har även vi fått endel snö =)

Nu till ditt vackra kort!! Så fint att få med nålarna och stämpla den fina saxen på det!! Jag som älskar att sy men gör det tyvär allt för sellan nu känner hur det pirrar till i mina fingertoppar när jag tittar på det här kortet!!! Motivet med dom fina damerna passar ju också så bra då dom har så fina klänningar på sig! Sen tycker jag om dina fina blommor du stansat ut i silkespapper! Ser ut att vara i tyg nästan när man tittar på fotot. Värkligen jättefina och så fint med knapparna i mitten!!

Hoppas du nu får en bra onsdag och att du får pyslla lite och inte bara skotta ;)

Skjälv måste jag snart åka och jobba men som tur är är det bara i kväll och i morgon kvar sen får jag helg!!!

Många kramar från Sandra!

2013-02-13 @ 12:24:02
Postat av: Elisabet

Ett fantastiskt snyggt kort som verkligen passar till en person som är duktig på att sy.
Älskar den snirkliga saxen!

Kram!

2013-02-13 @ 17:50:49
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Maritha

Meeeen åhhh....det är ju bara sååå himla fint!! galet snyggt!! =)

Kraaam

2013-02-13 @ 20:52:42
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0